Mondi-boks vant Wellpappe Austria Award 2017

PUBLISERT: 12 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar
|

Den internasjonale emballasje- og papirprodusenten Mondi mottok årets Wellpappe Austria Award I kategorien “POS” for emballasjen «Box a Treasure».

Bølgepappemballasjen er utviklet av Mondi Groups datterselskap i Grünburg og den østerrikske produsenten av tradisjonelle byggesett i tre, Matador. Dommerne ble imponert av den høye kvaliteten på emballasjen, og spesielt det uvanlige og gjenlukkbare lokket.

Friskt og iøynefallende
Et utvalg av eksperter og unge lovende talenter satte seg sammen for å øke leketøysprodusentens markedspotensial. Professorer og studenter ved New Design University i St Pölten jobbet med Mondi Grünburg for å utvikle et friskt og iøynefallende konsept.

– Jeg er veldig glad for å ha vunnet Wellpappe Austria Award siden den anerkjenner Mondi Grünbergs innovasjoner og tekniske ekspertise, sier Florian Richard, produktutviklingssjef i Mondi Grünburg.

– Min erfaring er at en kombinasjon av smart design med høykvalitets offsettrykk kan øke salget i verdiøkende markedssegmenter

Ser ut som verktyøkasse/skattekiste
Resultatet er en pappboks i et stykke som ser ut som en verktøykasse eller en skattekiste, og dermed øker gjenkjennelsen.

Større sett har fått et ekstra håndtak. Det formede lokket kan lukkes igjen og igjen.

Dermed kan komponentene i tre lagres over lang tid i den heksagonale emballasjen.
Boksen blir dermed en del av produktopplevelsen så lenge som mulig, og dette er et glimrende eksempel på hvordan emballasjen kan puste liv i produkter og gjøre dem til en tidløs skatt.

Den tredje utgaven
Årets Welpappe Austria Award er den tredje i sitt slag. Hvert år anerkjenner Forum Welpappa Austria bølgepapp-innovasjoner i seks kategorier:

  • Bølgepappløsninger
  • Konstruksjoner i bølgepapp
  • POS (point of sale)
  • Display
  • Bærekraft
  • Unge talenter

Prisvinnende bidrag blir automatisk kvalifisert til WorldStar som deles ut av World Packaging Association (WPO).

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar