Moldskred går ut av konsernledelsen i TINE

PUBLISERT: 16 august 2016
OPPDATERT: 26 januar


Bjørn Moldskred, konserndirektør med ansvar for internasjonal virksomhet og ingredienssalg, har sagt opp stillingen i TINE.

TINE har store ambisjoner på det internasjonale området som inkluderer etablering av produksjon i Irland, så vel som strukturtiltak, samt offensiv satsing på markedsføring og salg. Her har Bjørn Moldskred vært en betydelig bidragsyter.

Ønsker andre utfordringer
– Bjørn Moldskred har ledet internasjonal virksomhet og ingredienssalg i to år og styrket vår kommersielle satsing internasjonalt og tydeliggjort vår strategi, sier konsernsjef Hanne Refsholt.

– Styrets beslutning om å etablere eget meieri i Irland er ett av resultatene av dette. Bjørn har imidlertid etter en grundig vurdering landet på at han ønsker andre utfordringer fremover og det ønsker vi han lykke til med.

TINE har mye å takke Moldskred for
Gjennom åtte år som leder av Diplom-Is og to år i TINEs konsernledelse med ansvar for ingredienssalg og internasjonal virksomhet, har TINE mye å takke Bjørn for når det gjelder gjennomføring av viktige endringer for Diplom-Is og den plattformen han har lagt for det internasjonale området.

– Jeg har hatt ti spennende år i TINE-systemet med mange varierte oppgaver hvor det siste ble å legge grunnlaget for å ivareta Jarlsbergs fremtid som en av Norges mest kjente merkevarer på mat internasjonalt, sier Bjørn Moldskred.

– TINE står samlet rundt satsingen, og jeg ønsker ny leder lykke til med å implementere strategien som styret har besluttet.

Mo overtar den internasjonale satsingen
Siden det er viktig med fremdrift og kontinuitet i den internasjonale satsingen, vil konserndirektør Kathrine Mo overta ansvaret for TINE Internasjonal i tillegg til Marked fra 1.september.

Konserndirektør John Ole Skeide vil overta ansvaret for TINE Ingrediens i tillegg til Salg fra samme dato. Bjørn Moldskred vil bistå disse og være til disposisjon for TINE i oppsigelsesperioden frem til 1.desember.

TINE er en ledende, norsk merkevareleverandør som daglig leverer produkter over hele Norge. 12 500 bønder på 10 000 gårdsbruk er fundamentet for TINEs forretningsdrift.  Hver dag lager vi produkter med lidenskap og kjærlighet til tradisjoner bygget gjennom mange år på en rekke meierier i landet vårt.
 

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors