Metsä får ny anerkjennelse for sitt bærekraftarbeid

PUBLISERT: 10 april 2018
OPPDATERT: 26 januar


L’Oreal er ett av to selskap i verden med CDP Triple-A. Metsä Boards er stolt av å være leverandør til L’Oreal og har selv fått A for klima- og vannprogrammet.

Som ett av to selskap i verden har L'Oreal fått CDP Triple-A-klassifisering for sitt arbeid med å redusere CO2-utslipp i verdikjeden, samt å forbedre bruken av vann og takle avskoging.

Går foran i bærekraftarbeid
Metsä Boards høye ranking innebærer at de er med som leverandør til L’Oreal frem mot 2020. Det innebærer at leverandører som representerer 80 prosent av direkte innkjøp skal delta i CDP Supply Chain og sette egne mål for å redusere CO2-avtrykket og kommunisere sine handlingsplaner.

– L’Oreal har en svært høy bærekraftprofil og går foran når det gjelder bærekraftarbeid, sier Mika Joukio, CEO i Metsä Board.

– I mange år har Metsä Board arbeidet kontinuerlig med å bruke energi og vann så effektivt som mulig for derigjennom redusere CO2-utslippene. Det skal fortsatt stå høyt på vår agenda.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red