Lyserød KitKat-sjokolade lanseres nå i september

PUBLISERT: 3 september 2018
OPPDATERT: 26 januar


Sjokoladeelskere i Norge vil være blant de første i Europa til å smake den firefingrete KitKat laget på Ruby-sjokolade, som smaker av bærfrukt – uten tilsatt smak.

Den nye KitKat-sjokoladen er dekket med Ruby-sjokolade. Navnet kommer fra kakaobønnen Ruby, som har en intens smak av bærfrukt uten tilsetning av smak eller farge. 

Stor interesse blant sjokoladeelskere
– Ruby-sjokolade har skapt stor interesse hos sjokoladeelskere over hele verden siden lanseringen i september i fjor, og vi er stolte av nå å kunne presentere dette produktet i Norge, sier Torben Rasmussen, nordisk sjef for sjokolade i Nestlé. 

– Vi har den kun i begrenset opplag, ettersom dette er en sjelden og ettertraktet sjokoladetype. KitKat laget på Ruby-sjokolade ble først introdusert tidligere i år i Japan og Korea som KitKat Chocolatory Sublime Ruby. 

Ruby-sjokolade ble skapt av den sveitsiske sjokoladeprodusenten Barry Callebaut, som har brukt mer enn ti år på å utvikle den innovative smaken og skape en fjerde type ekte sjokolade. 

Laget av utvalgte kakaobønner
– Vi tilsetter ikke ekstra farger eller smak for å skape den lyserøde nyansen. Ruby-sjokolade er rett og slett laget av utvalgte kakaobønner, fortsetter Rasmussen. 

– Disse bønnene går gjennom en unik prosess for å frigjøre den naturlige smaken og fargen som er tilstede i bønnene. «Ruby-sjokolade er en stor innovasjon innen sjokolade, og vi er derfor veldig stolte av at KITKAT er den første globale merkevaren i Norge som bruker denne spennende nye sjokoladen. 

KitKat laget på Ruby-sjokolade vil bli solgt utelukkende hos Deli de Luca, Esso og Mix fra uke 36. 
KitKat er et av Nestlés ledende sjokolademerker, og kombinerer en unik blanding av tradisjon og innovasjon. Den ble først lansert i 1935.

 

 

Les mer

Du går vel ikke glipp av Packnorth Award 2024?

Bidragene til Packnews Award kommer nå inn til Packnews tett i tett. Det er fjerde gang konkurransen arrangeres og i år er prisutdelingen tilbake på Scanpack. Årets konkurranse byr på nyheter.
PNA-head-240627x

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Miljøvennlig, resirkulerbar fiskekasse

Nå som David Beckham er i Norge og fisker kan det kanskje være på plass med en fiskenyhet?
DryPack_2024_sRGB

RK Grafisk først i Norden med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter for etterbehandling med dellakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Avtalen ble gjort på Drupa og installasjonen vil være den første i Norden.
KM-RK-Grafisk

Siste nytt

Du går vel ikke glipp av Packnorth Award 2024?

Bidragene til Packnews Award kommer nå inn til Packnews tett i tett. Det er fjerde gang konkurransen arrangeres og i år er prisutdelingen tilbake på Scanpack. Årets konkurranse byr på nyheter.
PNA-head-240627x

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Miljøvennlig, resirkulerbar fiskekasse

Nå som David Beckham er i Norge og fisker kan det kanskje være på plass med en fiskenyhet?
DryPack_2024_sRGB

RK Grafisk først i Norden med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter for etterbehandling med dellakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Avtalen ble gjort på Drupa og installasjonen vil være den første i Norden.
KM-RK-Grafisk