Lyserød KitKat-sjokolade lanseres nå i september

PUBLISERT: 3 september 2018
OPPDATERT: 26 januar


Sjokoladeelskere i Norge vil være blant de første i Europa til å smake den firefingrete KitKat laget på Ruby-sjokolade, som smaker av bærfrukt – uten tilsatt smak.

Den nye KitKat-sjokoladen er dekket med Ruby-sjokolade. Navnet kommer fra kakaobønnen Ruby, som har en intens smak av bærfrukt uten tilsetning av smak eller farge. 

Stor interesse blant sjokoladeelskere
– Ruby-sjokolade har skapt stor interesse hos sjokoladeelskere over hele verden siden lanseringen i september i fjor, og vi er stolte av nå å kunne presentere dette produktet i Norge, sier Torben Rasmussen, nordisk sjef for sjokolade i Nestlé. 

– Vi har den kun i begrenset opplag, ettersom dette er en sjelden og ettertraktet sjokoladetype. KitKat laget på Ruby-sjokolade ble først introdusert tidligere i år i Japan og Korea som KitKat Chocolatory Sublime Ruby. 

Ruby-sjokolade ble skapt av den sveitsiske sjokoladeprodusenten Barry Callebaut, som har brukt mer enn ti år på å utvikle den innovative smaken og skape en fjerde type ekte sjokolade. 

Laget av utvalgte kakaobønner
– Vi tilsetter ikke ekstra farger eller smak for å skape den lyserøde nyansen. Ruby-sjokolade er rett og slett laget av utvalgte kakaobønner, fortsetter Rasmussen. 

– Disse bønnene går gjennom en unik prosess for å frigjøre den naturlige smaken og fargen som er tilstede i bønnene. «Ruby-sjokolade er en stor innovasjon innen sjokolade, og vi er derfor veldig stolte av at KITKAT er den første globale merkevaren i Norge som bruker denne spennende nye sjokoladen. 

KitKat laget på Ruby-sjokolade vil bli solgt utelukkende hos Deli de Luca, Esso og Mix fra uke 36. 
KitKat er et av Nestlés ledende sjokolademerker, og kombinerer en unik blanding av tradisjon og innovasjon. Den ble først lansert i 1935.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red