Liggende krukke sporer til gjenbruk og merkelojalitet

PUBLISERT: 27 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Enkle emballasjeinnovasjoner som er kundesentrerte og gir merverdi, krever ofte små modifiseringer i eksisterende løsninger og skaper merkevarelojalitet.

Det mener analyseselskapet GlobalData, som i sin forskningsrapport «Pack-Track Seize+Adapt Case Study: Wider opportunitues for an easy-tilt jar» har brukt emballasjeverktøyet Pack-Track til å vurdere en plastkrukke som kan legges på siden.

Emballasje for strøsukker
Plastkrukken brukes nå i India til raffinert sukker fra EID Parry, og GlobalData mener at den kan inspirere til innovasjon på tvers av flere kategorier. Det at krukken kan tiltes og ligge på siden, gir forbrukerne enklere tilgang til innholdet. 

Den brede halsen gjør det lett å komme inn i krukken med en skje eller eventuelt hele hånden. I tillegg til den funksjonelle designen, kan krukken tilpasses forskjellige forbrukerbehov og brukes til andre husholdningsprodukter.

Konseptet med en krukke som kan legges på siden kan brukes til forskjellige matvarer, husholdningsprodukter, personlig pleie, dyrefor og legemidler.

Pawel Urban, som er emballasjeanalytiker for Pack-Track-verktøyet på GlobalData forklarer:
– En enkel modifikasjon på den omfangsrike og ganske tunge emballasjen gjør den enklere å håndtere. Et rundt, flatt område nederst på krukken gjør at den kan legges på siden.

– Denne rimelige modifiseringen gjør den mer presentabel og gir enkel tilgang med skje, målebeger eller hele hånden.

Designerne har valgt en klar krukke med minimal etikett, noe som gir klart innsyn til innholdet, slik at man slipper å åpne krukken for å sjekke kvalitet og mengde. Emballasjen er også bærekraftig ved at den inviterer til gjenbruk i stedet for å kastes etter bruk.

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David