Liggende krukke sporer til gjenbruk og merkelojalitet

PUBLISERT: 27 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Enkle emballasjeinnovasjoner som er kundesentrerte og gir merverdi, krever ofte små modifiseringer i eksisterende løsninger og skaper merkevarelojalitet.

Det mener analyseselskapet GlobalData, som i sin forskningsrapport «Pack-Track Seize+Adapt Case Study: Wider opportunitues for an easy-tilt jar» har brukt emballasjeverktøyet Pack-Track til å vurdere en plastkrukke som kan legges på siden.

Emballasje for strøsukker
Plastkrukken brukes nå i India til raffinert sukker fra EID Parry, og GlobalData mener at den kan inspirere til innovasjon på tvers av flere kategorier. Det at krukken kan tiltes og ligge på siden, gir forbrukerne enklere tilgang til innholdet. 

Den brede halsen gjør det lett å komme inn i krukken med en skje eller eventuelt hele hånden. I tillegg til den funksjonelle designen, kan krukken tilpasses forskjellige forbrukerbehov og brukes til andre husholdningsprodukter.

Konseptet med en krukke som kan legges på siden kan brukes til forskjellige matvarer, husholdningsprodukter, personlig pleie, dyrefor og legemidler.

Pawel Urban, som er emballasjeanalytiker for Pack-Track-verktøyet på GlobalData forklarer:
– En enkel modifikasjon på den omfangsrike og ganske tunge emballasjen gjør den enklere å håndtere. Et rundt, flatt område nederst på krukken gjør at den kan legges på siden.

– Denne rimelige modifiseringen gjør den mer presentabel og gir enkel tilgang med skje, målebeger eller hele hånden.

Designerne har valgt en klar krukke med minimal etikett, noe som gir klart innsyn til innholdet, slik at man slipper å åpne krukken for å sjekke kvalitet og mengde. Emballasjen er også bærekraftig ved at den inviterer til gjenbruk i stedet for å kastes etter bruk.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red