Liggende krukke sporer til gjenbruk og merkelojalitet

PUBLISERT: 27 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Enkle emballasjeinnovasjoner som er kundesentrerte og gir merverdi, krever ofte små modifiseringer i eksisterende løsninger og skaper merkevarelojalitet.

Det mener analyseselskapet GlobalData, som i sin forskningsrapport «Pack-Track Seize+Adapt Case Study: Wider opportunitues for an easy-tilt jar» har brukt emballasjeverktøyet Pack-Track til å vurdere en plastkrukke som kan legges på siden.

Emballasje for strøsukker
Plastkrukken brukes nå i India til raffinert sukker fra EID Parry, og GlobalData mener at den kan inspirere til innovasjon på tvers av flere kategorier. Det at krukken kan tiltes og ligge på siden, gir forbrukerne enklere tilgang til innholdet. 

Den brede halsen gjør det lett å komme inn i krukken med en skje eller eventuelt hele hånden. I tillegg til den funksjonelle designen, kan krukken tilpasses forskjellige forbrukerbehov og brukes til andre husholdningsprodukter.

Konseptet med en krukke som kan legges på siden kan brukes til forskjellige matvarer, husholdningsprodukter, personlig pleie, dyrefor og legemidler.

Pawel Urban, som er emballasjeanalytiker for Pack-Track-verktøyet på GlobalData forklarer:
– En enkel modifikasjon på den omfangsrike og ganske tunge emballasjen gjør den enklere å håndtere. Et rundt, flatt område nederst på krukken gjør at den kan legges på siden.

– Denne rimelige modifiseringen gjør den mer presentabel og gir enkel tilgang med skje, målebeger eller hele hånden.

Designerne har valgt en klar krukke med minimal etikett, noe som gir klart innsyn til innholdet, slik at man slipper å åpne krukken for å sjekke kvalitet og mengde. Emballasjen er også bærekraftig ved at den inviterer til gjenbruk i stedet for å kastes etter bruk.

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x