Håndterminaler fra Lexit Group er i bruk hos tusenvis av norske bedrifter. Nå kan selskapet tilby drifting og vedlikehold av terminalene på egen server.
Med ekspertise på en rekke felt og et bredt tilbud av løsninger og tjenester, er Lexit Group en totalleverandør for sine kunder. Nå utvider de tilbudet med drifting og vedlikehold av håndterminaler ved hjelp av managementet SOTI MobiControl – på egen server (hosting).
Blant Skandinavias største IT-tjenesteleverandører
En av de første kundene som nyter godt av denne tjenesten er EG – et av Skandinavias største IT-tjenesteselskaper, som har hatt et tett samarbeid med Lexit Group i over 20 år. Partene har inngått en treårsavtale.
– Vi er veldig godt fornøyde med avtalen, som er et nytt ledd i tillitsforholdet vi har med Lexit Group. Vi sjekket også flere andre leverandører, og konkluderte med at Lexit Group har best kompetanse på dette, forteller infrastrukturkonsulent i EG, Emil Heisum Valbjørn.
– EG har hatt et veldig godt og omfattende samarbeid med Lexit Group i mange år. Vi har gode relasjoner både til enkeltpersoner og selskapet som helhet. Vi er et programvarehus, og samarbeidet med Lexit Group gir oss mer spillerom til å fokusere på vår kjernevirksomhet, sier han.
Gir fordeler for alle parter
SOTI MobiControl er en management-tjeneste som fjernstyrer installeringer, oppgraderinger og vedlikehold på alle håndterminaler, etter kundenes ønsker og preferanser. Den kan også brukes til å spore en enhet, og eventuelt låse den, dersom det er fare for at informasjon kommer på avveie.
– Vi kan gå inn i alle terminaler som er i bruk og se på status. Vi kan lokalisere feil og eventuelt oppgradere, og vi kan sjekke batteristatus og gi beskjed dersom batteriet må byttes. Alternativet er at terminalene må sendes inn, og da går det fort mye tid hvor de må være uten verktøyet de bruker i hverdagen. Konfigurering og oppdatering kan gjøres automatisk til gitte tidspunkter, forklarer salgssjef for datafangstavdelingen i Lexit Group, Svein Degnes Lauritsen.
Tjenesten krever ingen spesiell kompetanse for kunden. – Dersom en organisasjon skal drifte en slik tjeneste selv, krever det ganske mye. At vi har den på vår server og drifter enhetene for våre kunder, er en fordel for både oss og dem, forteller Lauritsen.
God dialog
Lexit Group er en fremoverlent leverandør som tilbyr innovative løsninger med rask leveringstid. Selskapet følger markedsutviklingen tett – både gjennom de største produsentene og deres utfordrere.
– Leveransene våre er en blanding av produkter fra de store produsentene og egne produkter. Håndterminalene er fra Honeywell, en tung og anerkjent produsent, mens øvrig POS utstyr som leveres er produkter utviklet og tatt frem av Lexit Groups samarbeidspartnere i Taiwan, forklarer salgssjefen.
Håndterminalene er et av Lexit Groups mest populære produkter, og brukes av tusenvis av bedrifter. EG har i dag 1400 av disse hos sine kunder, og har de siste årene også kjøpt butikkdatautstyr (POS) hos Lexit Group. En av hovedgrunnen til det gode samarbeidet, er god kommunikasjon og rask responstid, ifølge Heisum Valbjørn i EG.
– Vi har god dialog og får veldig god hjelp, veldig kjapt, når vi trenger det. Det bygger tillit, sier han.