Krav om økt kapasitet ga behov for forenklet prosess

PUBLISERT: 14 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar

I forbindelse med en omfattende fabrikkutvidelse for å dekke økende kapasitetskrav besluttet franske Sabarot Wassner å forenkle pakkeprosessene.

De tenkte samtidig at 200 årsjubileet kunne være en fin anledning til å oppgradere emballasjene. Selskapet ble grunnlagt i det 19 århundre, og suksessen var i starten basert på den grønne Le Puy-linsen. 

Utvidelse av sortimentet
Opp gjennom årene har sortimentet blitt utvidet med en rekke produkter, som alle har røtter i den frodige Haute-Loire-regionen. Ved å tilpasse seg forbrukernes preferanser til enhver tid, har Sabarot Wassner oppnådd internasjonal anerkjennelse.

Antall produktvarianter og -størrelser er omfattende, både når det gjelder økologiske og konvensjonelle serier.  Å imøtekomme ønskene fra det ytterst segmenterte markedet om små opplag, ble likevel ingen stor utfordring.

De så nemlig muligheter med SchurStar-konseptet til pakking av cerealia, bønner, linser, frø og tørket sopp. Konseptet gjør det mulig å skifte mellom produkter, posekonstruksjoner og – størrelser på ganske få minutter uten bruk av spesialverktøy.

Oppdatert emballasje
Det benyttet samtidig muligheten til å styrke markedsposisjonen ved å oppdatere emballasjen med iøynefallende design og konstruksjon. Valget falt på en gjenlukkbar SchurStar ståpose.

– I anledning av 200 års-jubileet besluttet vi å strømlinjeforme produksjonsprosessen og samtidig oppgradere emballasjen. Alt gikk opp i en høyere enhet da vi ble introdusert for SchurStar-konseptet, sier Thomas Morin, Industrial Director i Saborot Wassner.

– Vi har ikke bare forenklet pakkeprosessen, vi har også redusert bemanningen og introdusert en avansert emballasjeløsning til to av våre varemerker. Vi er fornøyd med resultatene og kan ikke vente med å få de nye emballasjene på markedet.

SchurStar-konseptet benyttes av mer enn 500 kunder verden over til produkter som fersk frukt og grønt, dypfrosne varer, flytende produkter og godteri, leketøy, gjødsel, hygieneprodukter og tekniske artikler.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red