
I forbindelse med en omfattende fabrikkutvidelse for å dekke økende kapasitetskrav besluttet franske Sabarot Wassner å forenkle pakkeprosessene.
De tenkte samtidig at 200 årsjubileet kunne være en fin anledning til å oppgradere emballasjene. Selskapet ble grunnlagt i det 19 århundre, og suksessen var i starten basert på den grønne Le Puy-linsen.
Utvidelse av sortimentet
Opp gjennom årene har sortimentet blitt utvidet med en rekke produkter, som alle har røtter i den frodige Haute-Loire-regionen. Ved å tilpasse seg forbrukernes preferanser til enhver tid, har Sabarot Wassner oppnådd internasjonal anerkjennelse.
Antall produktvarianter og -størrelser er omfattende, både når det gjelder økologiske og konvensjonelle serier. Å imøtekomme ønskene fra det ytterst segmenterte markedet om små opplag, ble likevel ingen stor utfordring.
De så nemlig muligheter med SchurStar-konseptet til pakking av cerealia, bønner, linser, frø og tørket sopp. Konseptet gjør det mulig å skifte mellom produkter, posekonstruksjoner og – størrelser på ganske få minutter uten bruk av spesialverktøy.
Oppdatert emballasje
Det benyttet samtidig muligheten til å styrke markedsposisjonen ved å oppdatere emballasjen med iøynefallende design og konstruksjon. Valget falt på en gjenlukkbar SchurStar ståpose.
– I anledning av 200 års-jubileet besluttet vi å strømlinjeforme produksjonsprosessen og samtidig oppgradere emballasjen. Alt gikk opp i en høyere enhet da vi ble introdusert for SchurStar-konseptet, sier Thomas Morin, Industrial Director i Saborot Wassner.
– Vi har ikke bare forenklet pakkeprosessen, vi har også redusert bemanningen og introdusert en avansert emballasjeløsning til to av våre varemerker. Vi er fornøyd med resultatene og kan ikke vente med å få de nye emballasjene på markedet.
SchurStar-konseptet benyttes av mer enn 500 kunder verden over til produkter som fersk frukt og grønt, dypfrosne varer, flytende produkter og godteri, leketøy, gjødsel, hygieneprodukter og tekniske artikler.