Klasse 51 i Emballasjeskolen starter 25. oktober i Fredrikstad

PUBLISERT: 14 april 2021
OPPDATERT: 26 januar

Fristen for påmelding til klasse 51 på Emballasjeskolen er 1. oktober 2021.|

På grunn av smittevernreglene er oppstarten av Emballasjeskolen forskjøvet, for å øke sjansene for å kunne arrangere samlingen med fysisk oppmøte.


Yngve Krokann, rektor på Emballasjeskolen, forteller at diplomene til studentene i klasse 48 skulle være delt ut på generalforsamlingen 12. mars i 2020, Det ble ikke noe av.
Klasse 49 skulle hatt sin siste samling i Oslo i mai, men denne ble gjort om til et digitalt arrangement. Eksamen for klasse 49 ble gjennomført på studentenes egne arbeidsplasser.

– Men jeg syns vi har tilpasset oss godt, sier Yngve Krokann, til daglig kompetanseleder i Emballasjeforeningen. – Vi utsatte oppstarten av klasse 50 i påvente av at ting skulle normalisere seg.

Yngve Krokann, rektor for Emballasjeskolen, gleder seg til å kunne møte studentene på Emballasjeskolen.
Klasse 51 starter opp 25. oktober i Fredrikstad

Emballasjeforeningen har  endret litt på opplegget for å tilpasse det til den nye situasjonen. Antall fysiske samlinger og antall dager for hver samling  er redusert fra fire til tre dager. På samlingene blir det lokale bedriftsbesøk. I tillegg skal det arrangeres to eller tre digitale samlinger over en til to dager, basert på forelesninger.

– På denne måten blir innholdet det samme, men man sparer utgifter til reise og hotellovernatting, forklarer Krokann.
– Covid-19 har lært oss at digitale forelesninger funker, selv om jeg var utrolig skeptisk i starten. Nå tenker vi som Ole Brum; Ja takk, begge deler, og kutter samtidig en samling og en dag i hver samling.

Minst like omfattende

Innholdet på Emballasjeskolen er minst like omfattende som før, og rektoren merker at dagens studenter er opptatt av sirkulære verdikjeder og tiltakene mot engangsplast (SUP).

– Dette er saker som er svært aktuelle i vår hverdag i Emballasjeforeningen, og det viktig at Emballasjeskolen speiler og fanger opp det folk er opptatt av. Miljøhensyn gjennomsyrer alt i dag, på en naturlig måte.

Les intervju med Yngve Krokann

Les mer om Emballasjeskolen klasse 51 og meld deg på

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar