Kenneth Hamnes (50) blir ny konsernsjef i Kavli Holding AS

PUBLISERT: 18 januar 2021
OPPDATERT: 26 januar

Kenneth Hamnes tar over som konsernsjef i Kavli Holding 1. februar 2021..

Fra 1. februar 2021 tar Kenneth Hamnes over som konsernsjef i Kavli Holding AS. Han har lang erfaring med merkevarer fra forskjellige norske produsenter.

Kenneth Hamnes er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole i Bergen. Han har blant annet vært administrerende direktør i Maarud AS, salgsdirektør i Stabburet AS og produktsjef i Lilleborg AS.  Han har også jobbet som konsulent og prosjektleder i Boston Consulting Group.

Hamnes har vært varamedlem i styret til Kavli Holding AS siden juli 2019, og kommer nå fra jobben som konsernsjef i det børsnoterte vin- og brennevinsselskapet Arcus ASA.

– Flott merkevareselskap

– Kavli er et flott merkevareselskap med sterke posisjoner, og det er unikt at selskapet deler ut hele overskuddet til humanitært arbeid, forskning og kultur. Selskapet har ambisiøse planer og spennende muligheter, og jeg gleder meg stort til å begynne i jobben, sier Hamnes.

– Nå er første oppgave å bli kjent med alle de dyktige medarbeiderne som har stått bak selskapets mangeårige og flotte utvikling.
Styreleder i Kavli Holding AS, Finn Jebsen, sier at styret er svært fornøyd med å få Kenneth Hamnes som ny konsernsjef og ser frem til et godt og tillitsfullt samarbeid.

– Med hans brede erfaring fra merkevarebransjen, solide resultater i tidligere lederstillinger og sterke relasjonsevner, ligger alt til rette for fortsatt god vekst og utvikling for Kavlikonsernet, sier han.

Kavlikonsernet eies av den allmennyttige stiftelsen Kavlifondet. Kavli Holding er selskapet som eier alle konsernets datterselskaper i Norge, Sverige, Finland og UK. Selskapet ledes av konsernsjef Erik Volden, og har hovedkontor på Nesttun utenfor Bergen.

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar