Kaffeknappen selges fra Nestlé Nordic til Convini

PUBLISERT: 8 mai 2018
OPPDATERT: 26 januar


Nestlé Nordic kunngjør at selskapet selger Kaffeknappen, en stor leverandør av kaffe til bedrifter i Sverige og Norge, til Convini Sverige AB. 

Avtalen forventes gjennomført i juni 2018. – Nestlé ser positivt på at Convini, som er markedsleder av ferdigmat til bedrifter i Sverige, blir ny eier av Kaffeknappen i Sverige og Norge, sier Michiel Kernkamp, Nestlé Nordic CEO. 

– Nestlé er overbevist om at Convini, med sin omfattende erfaring og klare fokus på vekst og digital utvikling kommer til å utvikle Kaffeknappen til nye høyder. Dette salget gjør det også mulig for Nestlé i Sverige og Norge å optimalisere porteføljen og fokusere på våre kjerneområder.

Alle ansatte følger med
Avtalen innebærer at de 144 ansatte som arbeider i Kaffeknappen, samt alle forretningsaktiviteter knyttet til kunder, forhandlere og partnere i både Sverige og Norge, vil overføres til Convini. 

Nestlé vil fortsette å investere og vokse i Sverige og Norge der selskapet er markedsleder innen et bredt spekter av kategorier, som kaffe, barnemat, vegetarisk mat, sjokolade samt katte- og hundemat. 

Nestlé kommer også til å fortsette å investere og vokse innen Nestlé Professional, den delen av selskapet som tilbyr mat og drikke out-of-home. 

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1