Johnnie Walker skal snart testes i 100 prosent papirbasert flaske

PUBLISERT: 17 august 2020
OPPDATERT: 26 januar

Merkevareeieren Diageo vil teste papirflasken på whiskymerket Johnnie Walker.|Diageo Announces Creation of World’s First Ever 100% Plastic Free Paper-based Spirits Bottle

I starten av 2021 vil den britiske vin- og brennevinsleverandøren Diageo PLC lansere og teste den velkjente whiskyen Johnnie Walker på papirflaske.

Emballasjen, som skal være verdens første i sitt slag, er produsert utelukkende av papirfiber fra bærekraftig skogbruk og er helt fri for plast.

Diageo hevder er dette blir verdens første plastfrie papirflaske for brennevin.
Blir en test

Papirflasken har den samme firkantede fasongen som den velkjente glassflasken for Johnnie Walker, som er verdens mest solgte whiskymerke. Diageo, som eier varemerket, skriver at salg av whisky i papirflaske blir en test for å avgjøre hvordan kundene liker den sammenlignet med tradisjonelle glassflasken.

– Vi jobber med å flytte grensene for bærekraftig emballasje, og denne flasken har potensial til å bli banebrytende. Det er naturlig å lansere den med Johnnie Walker, som er et varemerke som ofte har vist vei for innovasjon under sin 200-årige eksistens, sier Ewan Andrew, Chief Sustainability i Diageo PLC.

Utviklet av Pulpex

Papirflasken er utviklet av Pulpex Ltd, som samarbeider med flere andre verdensledende drikkevare- og matprodusenter som Unilever og PepsiCo. Pulpex-flasken er designet og utviklet for å være 100 prosent plastfri og sies å være gjenvinnbar.

Produsentene kan velge å utvikle nye emballeringskonstruksjoner eller bare flytte den eksisterende formgivningen fra glass til papir, uten å kompromisse med produktets kvalitet.

Pulpex kan også masseprodusere plastfrie papirflasker i en utforming som brukes til flere flytende produkter.

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1