IPPO - emballasjepressens organisasjon får ny logo

PUBLISERT: 31 august 2017
OPPDATERT: 26 januar

IPPO, organisasjonen for internasjonale emballasjepresse, får en ny logo som symboliserer det globale omfanget av emballasjejournalister.

Med en moderne og friskere logo opprettholdes den fundamentale identiteten til International Packaging Press Organisation (IPPO) som ble grunnlagt i 1974. 

Relanserer samtidig nettsiden
Den nye logoen vektlegger «Packaging Press» i tittetelen, og dette er viktig for IPPO som organiserer redaktører, journalister og skribenter fra mer enn 30 land, deriblant Norge.

– Lanseringen av den nye logoen får følge av relanseringen av IPPOs nettside og vår nye strategi for å markedsføre organisasjonen til den globale emballasjeindustrien, forteller president i IPPO Steven Pacitti.

– Vi tror at den nye logoen reflekterer IPPOs tilbud til bransjen – dynamisk, moderne og modig (bold). IPPO bør være den organisasjonen man henvender seg til når man trenger en ekspertmening om emballasje eller tilgang til den kunskapen og de tjeneste våre medlemmer kan tilby.

Steven Pacitti treffes på epost ippo.president@mail.com og nettsiden finner du på www.ippopress.org
Både sjefredaktør i i Packnews og nord emballage, Bo Wallteg, og redaktør for Packnews.no, Per Øyvind Nordberg, er medlemmer i IPPO.

 

 

Les mer

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx

Siste nytt

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx