Iovate velger Thinfilm NFC-løsning til markedsføring

PUBLISERT: 5 mars 2018
OPPDATERT: 26 januar

Med Iovate på kundelisten gjør Thinfilm sitt inntog på markedet for aktive kosttilskudd. Iovate vil bruke Thinfilms NFC-teknologi til markedsføring av fire varemerker.

Gjennom bruk av NFC vil koststilskuddleverandøren levere mobilinnhold og ehandel for å friste til gjenkjøp og styrke de fire varemerkene «Six Star Pro Nutrition», «Hydroxycut», «Muscletech» og «Purely Inspired».

Eksklusivitet i markedet
De «smarte» produktene vil bli tilgjengelige i Walmart-butikker og andre store dagligvarekjeder i USA. Thinfilm har lovet Iovate eksklusivitet i kategorien for aktive kosttilskudd som følge av selskapet sjusifrede ordre på NFC SpeedTap-brikker.

SpeedTap-brikken skal festes på Iovates produkter og integreres med Thinfilms CNECT skyplattform. Når man klikker på brikkene med en smarttelefon i butikken eller hjemme, vil kundene øyeblikkelig få tilgang på digitale opplevelser som videos, oppskrifter, instruksjoner og øyeblikkelig bestilling.

Innholdet inkluderer også en kundevideo med sportsstjernen Rob Gronkowski, som er sponset av Six Star Pro Nutrition, en serie med høykvalitets kosttilskudd for folk som trener.I tillegg til Gronkowski, støtter flere sportsstjerner opp om SixStar.

Erfarne mobilbrukere som kunder
– Erfarne digital- og mobilbrukere utgjør en høy andel av vår kundebase, og vi vil gjerne ha kontakt med dem etter kjøp, på deres betingelser. Vi leverer samtidig fristende digitalt innhold og relevant merkevareerfaring, sier Brian Cavanaugh, CMO i Iovate.

– Thinfilm gjør det mulig med tettere forbindelse mellom merkevareeier og forbrukere gjennom en løsning som er lett å bruke og passer ideelt for vår kundebase.

Iovates produkter er tilgjengelige globalt i mer enn 140 land og selges hos en rekke kjeder i tillegg til Walmart.

Tenker framover i raskt voksende marked
– Iovate er et selskap som tenker framover i det raskt voksende fitness- og kosttilskuddmarkedet, og vi er glade for å kunne jobbe med dem, sier Davor Sutija, CEO i Thinfilm.

– Den lederposisjonen de har inntatt i en svært konkurranseutsatt bransje er imponerende, og vi gleder oss til å hjelpe dem å differensiere seg ytterligere gjennom mobil markedsføring gjennom NFC.

 

 

Les mer

Du går vel ikke glipp av Packnorth Award 2024?

Bidragene til Packnews Award kommer nå inn til Packnews tett i tett. Det er fjerde gang konkurransen arrangeres og i år er prisutdelingen tilbake på Scanpack. Årets konkurranse byr på nyheter.
PNA-head-240627x

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Miljøvennlig, resirkulerbar fiskekasse

Nå som David Beckham er i Norge og fisker kan det kanskje være på plass med en fiskenyhet?
DryPack_2024_sRGB

RK Grafisk først i Norden med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter for etterbehandling med dellakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Avtalen ble gjort på Drupa og installasjonen vil være den første i Norden.
KM-RK-Grafisk

Siste nytt

Du går vel ikke glipp av Packnorth Award 2024?

Bidragene til Packnews Award kommer nå inn til Packnews tett i tett. Det er fjerde gang konkurransen arrangeres og i år er prisutdelingen tilbake på Scanpack. Årets konkurranse byr på nyheter.
PNA-head-240627x

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Miljøvennlig, resirkulerbar fiskekasse

Nå som David Beckham er i Norge og fisker kan det kanskje være på plass med en fiskenyhet?
DryPack_2024_sRGB

RK Grafisk først i Norden med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter for etterbehandling med dellakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Avtalen ble gjort på Drupa og installasjonen vil være den første i Norden.
KM-RK-Grafisk