Iovate velger Thinfilm NFC-løsning til markedsføring

PUBLISERT: 5 mars 2018
OPPDATERT: 26 januar

Med Iovate på kundelisten gjør Thinfilm sitt inntog på markedet for aktive kosttilskudd. Iovate vil bruke Thinfilms NFC-teknologi til markedsføring av fire varemerker.

Gjennom bruk av NFC vil koststilskuddleverandøren levere mobilinnhold og ehandel for å friste til gjenkjøp og styrke de fire varemerkene «Six Star Pro Nutrition», «Hydroxycut», «Muscletech» og «Purely Inspired».

Eksklusivitet i markedet
De «smarte» produktene vil bli tilgjengelige i Walmart-butikker og andre store dagligvarekjeder i USA. Thinfilm har lovet Iovate eksklusivitet i kategorien for aktive kosttilskudd som følge av selskapet sjusifrede ordre på NFC SpeedTap-brikker.

SpeedTap-brikken skal festes på Iovates produkter og integreres med Thinfilms CNECT skyplattform. Når man klikker på brikkene med en smarttelefon i butikken eller hjemme, vil kundene øyeblikkelig få tilgang på digitale opplevelser som videos, oppskrifter, instruksjoner og øyeblikkelig bestilling.

Innholdet inkluderer også en kundevideo med sportsstjernen Rob Gronkowski, som er sponset av Six Star Pro Nutrition, en serie med høykvalitets kosttilskudd for folk som trener.I tillegg til Gronkowski, støtter flere sportsstjerner opp om SixStar.

Erfarne mobilbrukere som kunder
– Erfarne digital- og mobilbrukere utgjør en høy andel av vår kundebase, og vi vil gjerne ha kontakt med dem etter kjøp, på deres betingelser. Vi leverer samtidig fristende digitalt innhold og relevant merkevareerfaring, sier Brian Cavanaugh, CMO i Iovate.

– Thinfilm gjør det mulig med tettere forbindelse mellom merkevareeier og forbrukere gjennom en løsning som er lett å bruke og passer ideelt for vår kundebase.

Iovates produkter er tilgjengelige globalt i mer enn 140 land og selges hos en rekke kjeder i tillegg til Walmart.

Tenker framover i raskt voksende marked
– Iovate er et selskap som tenker framover i det raskt voksende fitness- og kosttilskuddmarkedet, og vi er glade for å kunne jobbe med dem, sier Davor Sutija, CEO i Thinfilm.

– Den lederposisjonen de har inntatt i en svært konkurranseutsatt bransje er imponerende, og vi gleder oss til å hjelpe dem å differensiere seg ytterligere gjennom mobil markedsføring gjennom NFC.

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x