I 2025 vil emballasje ha blitt til den nye showbusinessen

PUBLISERT: 29 november 2016
OPPDATERT: 26 januar

DS Smith har i «#rehearsingthefuture» vært gjennom prosess der det har lagd potensielle scenarier for trender som vil påvirke oss det neste tiåret.

Ett av scenarioene tar for seg skiftet fra å selge standard varemerker til å dele opplevelser med kundene. I 2025 vil de siste store supermarkedene som ligger utenfor byene stenge ned i hele Europa og Nord-Amerika.

Når gikk shopping fra å være kjedelig til å bli en opplevelse?
Store varemerker har pleid å være konsistente, mens forbrukerne vil ha et personlig engasjement og en klar forståelse for hva deres valg innebærer. Oppblomstringen av mikrovaremerker for øl og brennevin viser at gode historier er attraktivt for forbrukerne.

Emballasjen for mikromerkevarene er smarte og tilknyttede, noe som gir forbrukerne mulighet for å spore ingrediensene i en sjokoladebar, finne ut hvor emballasjen kommer fra og hvordan den kan gjenvinnes.

Folk vil ha mindre behov for å eie ting og begynner å dele. Hvorfor skal man eie en drill man bruker to ganger i året? Eller som en foredragsholder sa: Hvorfor skal man eie en drill, når man egentlig bare trenger hull?

Kundetilpasning
Samtidig vil store varemerker omformes til å levere livsstiltjenester og kundetilpassede produkter i stor skala. Levi’s-butikkene slutter å selge jeans og vil i stedet være et sted der man tar mål av seg og får levert skreddersydd tøy.

Alle disse nye produktene og tjenestene vil kreve en revolusjon når det gjelder emballasje og logistikk.
I 2021 vil store leverandører av forbrukervarer bruke mer på markedsføring i butikkene enn på TV- og online-annonsering.

Supermarkeder og varehus blir teatre for utstilling av varemerker, med motevisninger og kafeer. Butikkene blir de nye nattklubbene, og emballasjen blir de nye annonseflatene.

Dette er hva DS Smith ser for seg. Du kan se videoer og lese om scenariene på nettsidene.

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David