Produsent utvider spekter av multipakk for drikkevarebokser

PUBLISERT: 30 mars 2022
OPPDATERT: 26 januar


Som en ledende produsent av fiberbasert forbrukeremballasje har Graphic Packaging utvidet serien med multipakk-emballasje for drikke.


Som et bidrag i overgangen til sirkulær økonomi lanserer selskapet Enviro Clip, som er en kartong med minimal materialbruk og et alternativ til plastring og krympefilm på standard drikkebokser.

– EnviroClip hjelper drikkevareprodusentene å erstatte plastemballasje i multipakker, forklarer Ricardo de Genova, SVP global and new business, Graphic Packaging.

– Lanseringen komplementerer KeelClip som er en multipakkløsning for drikkebokser og møter produsentenes krav.

Laget i 1-lags papp

Løsningen er laget av1-lags papp som er produsert av fornybar fiber fra bærekraftig skogsdrift. Det er ikke brukt lim eller laminering under konstruksjonen.

Enviroclip tar lite plass og kan kjøres i forskjellige hastigheter fra manuell påføring til høyhastighets automatisering. Den kan også brukes sammen med KeelClip for kunder som vil ha forskjellige pakningsstørrelser. Løsningen kan brukes på 330 ml og 500 ml standardbokser i 4- eller 6-pack.

Boksene kan enkelt tas ut av multipakken, og emballasjen har gripehull som gjør den lett å bære. Emballasjen harplass til trykk av varemerke og beskjeder.

Steve Gould, director business development – global beverage & multipacks, sier:

– Etter lansering av KeelClip har den blitt anerkjent internasjonalt for sin rolle med å redusere bruk av plast og plastavfall som er vanskelig å resirkulere. EnviroClip bygger på samme ekspertise og innovasjon og gir oss en utvidet porteføljesom gjør det mulig å innfri kundenes forskjellige behov.

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red