Glomma Papp hentet Worldstar i Gold Coast 

PUBLISERT: 3 mai 2018
OPPDATERT: 26 januar

||

Som eneste norske bedrift fikk Glomma Papp tildelt Worldstar for sin emballasje til Skyr på WPO-kongressen i Gold Coast, Australia 2. mai.

Glomma Papp vant først Scanstar i 2017 og nå Worldstar for sin emballasjeløsning for Q-Meierienes Skyr. Løsningen sørger for god beskyttelse under lagring, transport og håndtering gjennom alle ledd i forsyningskjeden.

Samtidig gir løsningen god eksponering for produktet i butikkhyllene. Glomma Papp forteller at produktet er utviklet gjennom godt samarbeid mellom de forskjellige avdelingene for produktutvikling, pakketeknikk og salg, samt maskinleverandør og kunde.

Utviklet løsningen i samarbeid
– Det er veldig moro å få muligheten til å være med på et så stort og flott arrangement som WPO arrangerer. Moro også å se alle smarte løsninger og treffe kolleger fra bransjen, der 22 land er representert, forteller Kelly Hakkebo på SMS fra Surfers Paradise i Australia.

– Jeg er selvfølgelig veldig stolt over at Glomma Papp igjen har klart å vinne denne gjeve prisen i tett samarbeid med vår nå pensjonerte pakketekniske ekspert, Tore Sandøy og Tronrud Engineering, fortsetter hun.

Glomma Papp kunne nyte prisen, været og de flotte omgivelsene i Surfers Paradise før hjemturen til Sarpsborg 4. mai.

– Slike priser får virkelig plassert oss på kartet, kommenterer markedsdirektør Bjørn Ivar Larsen i en pressemelding.

Les om prisvinnerne på www.worldstar.org

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red