Glenn Caton blir president for Mondelez Nord-Europa

PUBLISERT: 14 september 2016
OPPDATERT: 26 januar
|

Ansvaret for Mondelez Internationals virksomhet i Storbritannia, Irland, Norge, Sverige, Finland og Danmark vil nå tas over av Glenn Caton.

I disse landene produserer Mondelez noen av Europas mest populære varemerker i godteri-segmentet, som Freia, Marabou, Oreo, Ritz og belVita.

Har levert vekst for Freia, blant andre
Glenn Caton ble en del av Mondelez International i august 2013 da han ble direktør for sjokoladekategorien i Storbritannia og Irland.

I sin nåværende rolle som President for sjokolade i Nord-Europa har han levert sterk vekst i regionen for ledende merkevarer som Cadbury Dairy Milk i Storbritannia og Irland, Freia Sjokolade i Norge og Marabou sjokolade i Sverige.

Før han begynte i Mondelez International, hadde Glenn Caton forskjellige roller i flere bransjer, blant annet i Procter & Gamble.

Erstatter Mary Barnard
Glenn Caton erstatter Mary Barnard som nå skal være kategoripresident for sjokolade i Mondelez Europe. Mary Barnard begynte i Mondelez International i mars 2014 etter 16 år hos PepsiCo, der hun jobbet både i Storbritannia og USA.

Etter at hun kom til Mondelez, har hun ledet det nordeuropeiske forretningsområdet til vekst og gjennomført større endringer.

– Det er med stolthet jeg tar over som president for Nord-Europa. Jeg vil prioritere bærekraftig og lønnsom vekst for å sikre at Mondelez International er et godt sted å jobbe og at vi gjør et godt inntrykk på de samfunnene vi arbeider med, sier Clenn Caton.

 

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x