Forventer global vekst for belagt fiberemballasje

PUBLISERT: 29 mai 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

Økt netthandel og hjemlevering er forventet å gi global vekst for belagt fiberemballasje, ifølge en ny rapport fra Global Market Insights.

Dagligvarehandelen er en av de største brukerne av belagt fiberemballasje i dag. Netthandelen utgjorde nesten 10 prosent av den totale dagligvarehandelen i Storbritannia i 2015. I USA utgjør netthandel 4 prosent av totalsalget, og man venter videre vekst.

Økt etterspørsel etter fleksibel emballasje
Også Asia, ledet av Kina, Japan og India forventer betydelig vekst i nettsektoren, noe som øker behovet for forskjellige typer emballasje.

En annen driver i det globale markedet for belagt papir er økende etterspørsel etter fleksibel emballasje i mat- og drikkevareindustrien. Økt bevissthet om plastemballasje bidrar til økt bruk av biobaserte og nedbrytbare emballasjematerialer.

Fleksibel emballasje brukes også til industrivarer, forbrukerprodukter og medisiner, med mer. Mat- og drikkevareindustrien har mer enn 50 prosent av det globale markedet for fleksibel emballasje, og det er en økende trend i forbruket av emballert rett-i-ovnen ferdigmat.

Det finnes også faktorer som bremser
Høy etterspørsel etter bilder med god trykkvalitet vil også påvirke markedet for belagt papir. På den andre siden vil nedgangen i tilgjengelig trevirke føre til et markedsskifte der man benytter substitutter.

Det høye forbruket av energi og vann, samt kostnadene for papirproduksjon vil også bremse utviklingen.

Les mer om rapporten her: https://www.gminsights.com/industry-analysis/coated-paper-market
 

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David