Forbrukerpanel ønsker hjelpsomme merkevareeiere

PUBLISERT: 26 april 2018
OPPDATERT: 26 januar


Gjennom rapporten «Packaging Sustainability for Helpful Brands» viser BillerudKorsäs at forbrukere verden over ønsker hjelp til å handle mer bærekraftig.

BillerudKorsnäs gjennomførte undersøkelsen Consumer Panel 2017 via nett i mai 2017.Her deltok 3.300 personer i aldersgruppen 18-65 år fra 16 byer rundt om i verden. Packaging Sustainability Index er en gjentagende undersøkelse av forbrukernes syn på emballasjens bærekraft.

Strategisk verktøy for kommunikasjon
Uansett salgskanal kan emballasje brukes som et strategisk verktøy for varemerker som støtter forbrukernes ambisjoner om å bli mer bærekraftige i sine dagligdagse gjøremål.

I BillerudKorsnäs Consumer Panel 2017 kunne varemerker som gjør gjenvinning enklere for forbrukerne tildeles de høyeste poengene. Dette betyr at merkevareeiere som satser på bærekraftig emballasje har en mulighet for å skille seg ut.

Redusert matsvinn og fordelaktig gjenbruk av emballasje gir også plusspoeng. Dersom disse fordelene kommuniseres, vil de vise at varemerket er hjelpsomt. Den langsiktige gevinsten er at forbrukere og B2B-kunder vil føle at de er en del av løsningen – ikke problemet – ved å benytte disse varemerkene.

Utdrag fra innholdet

Hjelpsomme varemerker er en nøkkel til suksess
En forretningsmodell basert på hjelpsomhet omfatter hvorfor og hvordan man gjør forretninger. Det handler om å lytte, interagere og innovere for å gjøre det lettere for kundene å opptre på en bærekraftig måte.

Emballasje som et strategisk verktøy
Merkevareeiere som kan aktivere og engasjere forbrukere, kommunisere emballasjens verdi og funksjonalitet og få forbrukerne til å føle at deres atferd har en positiv påvirkning, vil belønnes med preferanse og lojalitet.

Forenklet gjenvinning
Å forenkle gjenvinning og å gjøre det lønnsomt står høyest på forbrukernes liste over drømmeresultater fra fremtidig emballasjeinnovasjon.

Gå lenger enn det åpenbare
Forbrukere etterspør sann innovasjon – nye ideer som forandre emballasjens rolle i deres hverdag.

Last ned rapporten her.

 

 

Les mer

Drupa skrur ned på antall messedager

Drupa fastholder sin fireårs syklus og har nå presentert datoene for neste messe som arrangeres våren 2028. Det som derimot endres på er antall messedager.
DRUPA24_01x

Nederlandske Albert Heijn selger sugerør av plast igjen

Plastsugerør er ikke godkjent av EU, men det stopper tilsynelatende ikke at de selges.
sugror-stor

Gallus lanserer et forskningsgjennombrudd - matt UV-inkjet

Gallus Group, et datterselskap av Heidelberger Druckmaschinen AG, lanserer nå det de kaller et forskningsgjennombrudd: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Nordisk Bioplastforening lobbyerte på EU-nivå

Nordisk Bioplastforening har nå åpnet en dør inn til EU via et møte med Pär Holmgren og Jessica Roswall i Brussel.
Bild-alla-trex

Siste nytt

Drupa skrur ned på antall messedager

Drupa fastholder sin fireårs syklus og har nå presentert datoene for neste messe som arrangeres våren 2028. Det som derimot endres på er antall messedager.
DRUPA24_01x

Nederlandske Albert Heijn selger sugerør av plast igjen

Plastsugerør er ikke godkjent av EU, men det stopper tilsynelatende ikke at de selges.
sugror-stor

Gallus lanserer et forskningsgjennombrudd - matt UV-inkjet

Gallus Group, et datterselskap av Heidelberger Druckmaschinen AG, lanserer nå det de kaller et forskningsgjennombrudd: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Nordisk Bioplastforening lobbyerte på EU-nivå

Nordisk Bioplastforening har nå åpnet en dør inn til EU via et møte med Pär Holmgren og Jessica Roswall i Brussel.
Bild-alla-trex