Gjennom rapporten «Packaging Sustainability for Helpful Brands» viser BillerudKorsäs at forbrukere verden over ønsker hjelp til å handle mer bærekraftig.
BillerudKorsnäs gjennomførte undersøkelsen Consumer Panel 2017 via nett i mai 2017.Her deltok 3.300 personer i aldersgruppen 18-65 år fra 16 byer rundt om i verden. Packaging Sustainability Index er en gjentagende undersøkelse av forbrukernes syn på emballasjens bærekraft.
Strategisk verktøy for kommunikasjon
Uansett salgskanal kan emballasje brukes som et strategisk verktøy for varemerker som støtter forbrukernes ambisjoner om å bli mer bærekraftige i sine dagligdagse gjøremål.
I BillerudKorsnäs Consumer Panel 2017 kunne varemerker som gjør gjenvinning enklere for forbrukerne tildeles de høyeste poengene. Dette betyr at merkevareeiere som satser på bærekraftig emballasje har en mulighet for å skille seg ut.
Redusert matsvinn og fordelaktig gjenbruk av emballasje gir også plusspoeng. Dersom disse fordelene kommuniseres, vil de vise at varemerket er hjelpsomt. Den langsiktige gevinsten er at forbrukere og B2B-kunder vil føle at de er en del av løsningen – ikke problemet – ved å benytte disse varemerkene.
Utdrag fra innholdet
Hjelpsomme varemerker er en nøkkel til suksess
En forretningsmodell basert på hjelpsomhet omfatter hvorfor og hvordan man gjør forretninger. Det handler om å lytte, interagere og innovere for å gjøre det lettere for kundene å opptre på en bærekraftig måte.
Emballasje som et strategisk verktøy
Merkevareeiere som kan aktivere og engasjere forbrukere, kommunisere emballasjens verdi og funksjonalitet og få forbrukerne til å føle at deres atferd har en positiv påvirkning, vil belønnes med preferanse og lojalitet.
Forenklet gjenvinning
Å forenkle gjenvinning og å gjøre det lønnsomt står høyest på forbrukernes liste over drømmeresultater fra fremtidig emballasjeinnovasjon.
Gå lenger enn det åpenbare
Forbrukere etterspør sann innovasjon – nye ideer som forandre emballasjens rolle i deres hverdag.