Flytting og digitalprint gir Smurfit Westrock OnWell nye forutsetninger

PUBLISERT: 30 januar 2025
OPPDATERT: 30 januar
Daniel Stålhammar er Plant Manager i Smurfit Westrock OnWell.

Smurfit Westrock OnWell er en av Skandinavias ledende produsenter av displayer for butikkommunikasjon og annet POS-materiell. Selskapet styrker nå sin posisjon i markedet ved å flytte til større lokaler og satse på digitaltrykk.

Smurfit Westrock OnWell, selskapets skandinaviske enhet for produksjon av utstillingsstander og butikkommunikasjon i bølgepapp, har vokst kontinuerlig og virksomheten har nå nådd en topp. For å trygt kunne utvide og betjene kunder i hele Skandinavia, er det derfor besluttet å flytte til nye og større lokaler i løpet av året.

– Vi har i lengre tid vært på utkikk etter større lokaler tilpasset vår produksjon og med de nye lokalene kun fem hundre meter fra vår nåværende adresse, så vi det som en god mulighet. Vi vil få bedre forutsetninger for å utvide virksomheten og fortsette å vokse, sier Daniel Stålhammar, Plant Manager i Smurfit Westrock OnWell.

I forbindelse med flyttingen vil selskapet også utvide sin virksomhet gjennom en satsing på produksjon av visningsstands og butikkommunikasjon med digitaltrykk, da de betydelig større lokalene også vil romme en stor digitaltrykkpresse med tilhørende skjærebord.

Smurfit Westrock OnWell er spesialister på bølgepappdisplay og annen kommunikasjon i butikk, og hjelper kunder med å lansere nye produkter, øke salget, drive impulskjøp og styrke merkevarene sine. Under ett tak er alt fra design til produksjon, og virksomheten sysselsetter i dag rundt tretti personer med en omsetning på rundt hundre millioner kroner.

– Flyttingen er veldig positiv ettersom vi kan fortsette å utvide vår virksomhet med større fleksibilitet og konkurransekraft, men også få økt sikkerhet i produksjonsmiljøet for våre ansatte, legger Per Frederiksen, administrerende direktør i Smurfit Westrock Scandinavia til.

Les mer

Iceland Foods går tilbake til plasttrau for pakking av kjøttdeig

I England har flere av de store matvarekjedene begynt å endre måten å pakke inn kjøttdeig. Et eksempel er Iceland Foods, men nå velger de å gå tilbake til den gamle normalen. Forbrukerne satte ikke pris på den vakuumpakkede maten som sparte miljøet både for plast, hadde løsning for resirkulering og reduserte transportutslipp.
Iceland

Ny fiberflaske presentert i Davos

I forbindelse med årets World Economic Forum i Davos benyttet det amerikanske selskapet NBCo muligheten til å presentere sin løsning av fiberbasert flaske. Den skal være opptil 99 prosent resirkulerbar og skal brytes ned i naturlige miljøer. Barriereproblemene skal også vært løst, noe som er bemerkelsesverdig.
NBCo

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
PA-1

Alt i en messehall under Sign, Print & Promotion

Sett av den 19.– 20. mars 2025 i kalenderen. Da er det nok en gang duket for den største messen og møteplassen i Norges grafiske bransje: Sign, Print & Promotion.
SIPP kollage

Siste nytt

Iceland Foods går tilbake til plasttrau for pakking av kjøttdeig

I England har flere av de store matvarekjedene begynt å endre måten å pakke inn kjøttdeig. Et eksempel er Iceland Foods, men nå velger de å gå tilbake til den gamle normalen. Forbrukerne satte ikke pris på den vakuumpakkede maten som sparte miljøet både for plast, hadde løsning for resirkulering og reduserte transportutslipp.
Iceland

Rapporter fra Returkartonglotteriet

Selv om 7 av 10 nordmenn kjenner til Returkartonglotteriet, er det fortsatt bare 2 av 10 som pleier å delta. Det er likevel mange flere enn i fjor.
gunnar-moen

Ny fiberflaske presentert i Davos

I forbindelse med årets World Economic Forum i Davos benyttet det amerikanske selskapet NBCo muligheten til å presentere sin løsning av fiberbasert flaske. Den skal være opptil 99 prosent resirkulerbar og skal brytes ned i naturlige miljøer. Barriereproblemene skal også vært løst, noe som er bemerkelsesverdig.
NBCo

Dow skjærer bort 1 500 årsverk globalt

Dow har annonsert planer om å kutte arbeidsstyrken med 1500 jobber globalt som en del av en plan for å levere 1 milliard dollar i kostnadsbesparelser per år. Planen inkluderer også en reduksjon på 500-700 millioner dollar i direkte kostnader, primært fokusert på kjøpte tjenester og tredjeparts kontraktsarbeid.
Dow-HQ-main_ix