Coca-Cola lanserer Europas største kaffekjede i Norge

PUBLISERT: 23 august 2021
OPPDATERT: 26 januar

Europas største kaffekjede kommer til Norge. BI-studentene i Nydalen blir først ut.|Europas største kaffekjede kommer til Norge. BI-studentene i Nydalen blir først ut.|

Coca-Cola introduserer Europas største kaffekjede, Cost Coffee i Norge. Det innebærer at konkurransen i kaffemarkedet hardner til.

Coca-Cola satser tungt i kaffemarkedet, og kjøpte Costa Coffee – Europas største kaffekjede, med over 3 400 utsalgssteder – for nærmere 50 milliarder kroner i 2019. Nå øker Coca-Cola innsatsen i det norske kaffemarkedet, og introduserer kaffen til Costa Coffe for norske konsumenter.

– Nordmenn er blant verdens mest kaffeelskende mennesker, derfor er kaffe et viktig satsingsområde for oss. Vi har store ambisjoner, og viser disse ved at vi nå tar Costa Coffee til Norge, sier Tormod Halbakken.
Han er direktør for varme drikker i Coca-Cola European Partners Norge, som allerede er ledende på kaffe til norske arbeidsplasser, og samtidig vokser kraftig i hotell- og restaurantmarkedet.

– Costa Coffee er ti år på rad kåret til Storbritannias ledende kaffekjede, og er godt kjent av mange nordmenn som har besøkt kjedens kaffebarer. Costa har et av Europas største kaffebrennerier, som er kjent for sin gode kvalitet og bærekraftige produksjon. Nå gleder vi oss til å introdusere Costa Coffee til alle våre kunder, som med dette kan tilby et enda bedre kaffeutvalg, fortsetter Halbakken.

BI-studenter er først ut
Carl Lescroart og Tormod Halbakken, administrerende direktør og direktør for varme drikker for Coca-Cola European Partners Norge, er glade for å introdusere Costa Coffee i Norge. Her i kaffebaren på BI Nydalen.

Det er BI-studentene i Nydalen som blir de første til å kunne nyte Costa-kaffe på sin kaffebar. Fra august blir denne kaffebaren den første i Norge som serverer Costa Coffee.

– Vi er glade for at det vil gi BI-studentene, som vi vet er opptatt av høy kvalitet, et meget godt kaffetilbud, avslutter Tormod Halbakken i Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Bent Kjetil Lærum, sjef for Service-Facility på BI, er glad for å ønske studenter og medarbeidere tilbake med et attraktivt, nytt kaffekonsept:
– At Costa Coffee, sammen med 4Service, har valgt BI Campus Oslo som sin første lokasjon som serverer Costa Coffee i Norge er en stor fjær i hatten for merkevaren BI. Vi er Norges mest internasjonale studiested, med både studenter og ansatte fra store deler av verden.

– Da er det avgjørende at også våre serveringstilbud har internasjonalt tilsnitt, og holder en svært høy kvalitet. Nå gleder vi oss stort til august, og åpning av dører samt nye konsepter, sier Lærum.

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red