Etikettrykk "on demand" vises på Empack Madrid

PUBLISERT: 1 november 2016
OPPDATERT: 26 januar


On demand etikettrykk og etikettrykk i eget hus har gått fra å være noe eksotisk til å bli noe mange produsenter gjør jevnlig og kanskje eksklusivt.

Det er ikke bare små produsenter som trenger små og mellomstore serier. Fullfargede og kundetilpassede produktetiketter er en måte å øke salgstallene ved å få produktene til å skille seg ut gjennom innovativ emballasje og etikettering.

Egne merkevarer i små serier
Dette gjør det også mulig for produsenter i alle størrelser å tilby egne merkevarer i små kvanta.
Men det har ikke vært enkelt å produsere høykvalitets fargeetiketter på en kostnadseffektiv måte.

Primera Technology, som produserer høykvalitets laser- og inkjetbaserte etikettprintere, har utviklet en metode for å produsere små og mellomstore serier med etiketter.

Ved hjelp av intelligent teknologi har selskapet laget et system som kan designe, trykke og ferdiggjøre etiketter i enhver fasong og form. Kunder kan velge mellom Primera LX-serie med inkjet desktop-printere eller sine egne CX/FX digitale laserprintere og ferdiggjøringssystem.

For små og mellomstore bedrifter
– Små bedrifter starter ofte med pre-designede eller til og med håndlagde etiketter, men når de blir større, trenger de å profesjonalisere produksjonen av etiketter, sier Andreas Hoffman, adm. Dir. i Primera Technology Europe.

– For oppstarts- og småbedrifter er våre fargeetikettprintere LX500e og LX900e på inngangsnivå det beste valget, sier han.

LX500e er det nyeste tilskuddet til LX-serien med printere og følger etter den minste printeren LX400e. LX500e har dobbel trykkhastighet og innebygd kuttekniv som opsjon.

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David