Stort sett er pizza pakket i bølgepappesker som ser like ut, uten å pirre appetitten. «Toss pizza box» er utviklet for å møte pizzaelskernes krav og forventninger.
I motsetning til hva man skulle tro har Center for Generational Kinetics i USA funnet ut at over halvparten av pizzaelskerne er unge, helsebevisste kvinner som trener minst to ganger i uken.
Fremtidens pizzaeske
Disse kvinnene vil ha naturlige ingredienser, setter pris på kreativ design og foretrekker bærekraftig emballasje.
Yinan Wang som er student ved Maryland Institute College of Arts har brukt disse opplysningene til å utvikle «Toss pizza box», som mange tror vil bli fremtidens pizzaeske.
Toss pizza box har god design og møter fem grunnleggende forbrukerbehov som er avdekket ved forbrukerforskning.
Fem grunnleggende behov
1 Esken er liten, noe som appellerer til forbrukere som er bevisst på kaloriinntaket.
2 Den er lett å dele. Ofte deler man ikke pizza til lunsj, da fingrene gjerne blir fete, men Toss kommer med håndtak for å unngå dette.
3 Perfekt på farten.
4 Personlig tilpasning. På Toss kan hvert stykke være individuelt.
5 Egnet for lagring. Den lille boksen er lett å få plass til i fryseren for lagring av rester.