En av ti netthandelskunder mottar ødelagte produkter

PUBLISERT: 2 desember 2018
OPPDATERT: 26 januar


Ifølge DS Smtih blir en av ti netthandelskunder skuffet over å motta og måtte returnere ødelagte varer. Netthandelen taper 648 millioner pund på refundering i UK.

Under Black Friday ble det i Storbritannia brukt 8,1 milliarder pund på netthandel, og DS Smith hevder at 8 prosent av varene blir skadet under transport. En tredel av produktene vil være i så elendig forfatning at de ikke kan brukes.

Mange handler julegaver på nett
To tredeler av alle netthandelskunder på Black Friday benyttet anledningen til å handle julegaver. Det betyr at mange vil bli skuffet over det de pakker ut på juleaften.

10 prosent av de ødelagte produktene er leker, og det betyr at mange barn vil bli berørt.

Selv om mange blir både skuffet og frustrerte over ødelagte produkter, vil en av fire la være å be om refundering. Mange syns det er for mye styr eller at skaden ikke er alvorlig nok. En tredel opplever dessuten av krav om refundering blir avslått eller forsinket.

Forbrukerne mener at skadene skyldes transportørene eller feil størrelse på emballasjen.

50 berøringspunkter stiller større krav til emballasjen
– Reisen fra netthandelsselskapet til forbrukerens dør har inntil 50 berøringspunkter. Det er 40 flere enn for vanlige butikker, så det er ekstra viktig at emballasjen beskytter produktet gjennom hele reisen, sier Greg Dawson, Director of Corporate Affairs i DS Smith.

Han sier at de økonomiske og følelsesmessige kostnadene ved å motta ødelagte produkter er betydelig, spesielt under en høytid. 

– Leverandørene må kunne garantere at produktene er hele når de ankommer kundene.  Ved å bruke innovativ teknologi som kan simulere leveringsreisen, som DS Smiths DISCS, kan emballasjen optimeres så den motstår alle belastningene mellom leverandør og kunde.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red