– Ingen emballasje er bærekraftig alene, men den gode nyheten er at det ikke er så vanskelig å gjøre emballasjen mer miljøvennlig, skriver Sandro Kvernmo.
Til tross for massiv mediedekning om plast på avveie er det fortsatt slik at forbruket av plast øker. Forbrukerne vil ha merkevarer som gir dem mulighet for å være med på positiv endring.
– Verden trenger bedre merkevarer, ikke flere. Dette gir store muligheter, men også stort ansvar til oss som designere, markedsførere og produktutviklere. Aldri har det vært mer krevende og spennende, å designe emballasje og butikkopplevelser, skriver Sandro Kvernmo .
Han er designdirektør og medgrunnlegger i designbyrået Goods og har skrevet et blogginnlegg på Kampanje der han gir åtte gode tips til emballasjedesign.
– I Goods designer vi merkevarer og pakninger som forbedrer og utfordrer hvordan ting blir gjort, skriver Sandro Kvernmo.
– Ingen emballasje er dessverre bærekraftig alene, men den gode nyheten er at det ikke er så vanskelig å gjøre emballasjen mer miljøvennlig.