Emballasje får plass på Nordic Organic Food Fair som arrangeres i Malmö i november

PUBLISERT: 9 august 2016
OPPDATERT: 26 januar
|

Nordic Organic Food Fair er en britisk messe for det voksende markedet for miljøbevissthet og økologisk livsstil. Messen arrangeres i november, og nå inviteres emballasjeindustrien til å delta i en fellesstand.

Nordic Organic Food Fair arrangeres 16. og 17. november av Diversified Communications i Storbritannia. Dette er et selskap som årlig arrangerer rundt 160 events rundt om i verden. Markedet for organisk mat og drikke vokser kraftig, og i Sverige var veksten på 39 prosent i 2015, ifølge messearrangøren.

Næringsmidler og personlig pleie
Messen henvender seg til næringsmiddel- og drikkeindustri som har fokus på økologiske produkter men også for personlig pleie, skjønnhet og helse gjennom det man kaller Natural Ecologic Living.

Det er ikke første gang messen arrangeres i Sverige. I fjor var rundt 4.000 besøkende og 345 utstillere fra 40 land på plass på arrangementet, som ikke er en forbrukermesse.

Tidsskriftet nord emballage har inngått en avtale med arrangørene som innebærer at en fellesstand for emballasjeindustrien blir opprettet i messehallene. Det vil totalt være plass til et titalls bedrifter på en flate på 35 kvadratmeter. Standen, som arrangeres sammen med Packnews.com og Nordisk Bioåplastförening, vil også ha en kaffebar.

Potensielle og eksisternde kunder
– Interessen for smarte og miljøtilpassede emballasjeløsninger er stor i denne bransjen, og på messen vil det være mange potensielle og eksisterende kunder, både blant besøkende og utstillere, sier Hans Friedsam som er vd og markedssjef i Trade Promotion som utgir tidsskriftet nord emballage.

– Utstillerne vil få plass til en roll-up og et bord og markedsføres i messekatalogen, samt i nord emballage og på Packnews.com.

På ettermiddagen den 17. november vil utstillerne i fellesstanden ha tilgang til scenen for å presentere emballasjeløsninger eller annen relevant informasjon om emballasje.

Eco Packaging
– Prisen for dette er kun 12.000 kroner, så vi regner med å selge ut denne utstillerflaten raskt. Vi har her skapt en unik mulighet for bedrifter å få tilgang til et sterkt voksende marked eller å forsterke den posisjonen man allerede har. De som er interesserte gjør klokt i å kontakte meg fortest mulig.

Fellesstanden har fått navnet «Eco Packaging – the area for sustainable packaging solutions», og messen arrangeres på MalmöMässan.

Send en epost til Hans Friedsam på hans@nordemballage.se eller ring +46 (0)42 29 80 33.
Link til messen: www.nordicorganicexpo.com

 

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors