E-handel vil tvinge frem nye emballasjeløsninger

PUBLISERT: 11 juni 2017
OPPDATERT: 26 januar


Detaljhandelen er midt i en digital transformasjon, der vekst i e-handel, smarte duppeditter og digitale lommebøker kan gi en varig endring.

Dette kommer frem i en studie som er laget av emballasjeselskapet Jabil. Studien fokuserer på hvordan overgangen fra butikkhyller til netthandel vil endre måten merkevareeierne pakker produktene på og hvordan forbrukernes emballasjekrav forandres.

Forbrukeropplevelsen blir annerledes
Merkevareeierne bør revurdere et kritisk element i sin salgsmodell: Forbrukeropplevelsen er en funksjon av kjøpskanalen. Opplevelsen av å handle i en butikk er ganske annerledes enn netthandel via skjerm.

I en e-handelssetting foretar forbrukerne sine valg i en 2D-verden hvor de ikke har mulighet for å berøre og kjenne på produktene før de bestemmer seg. Hvis man legger til den slitasjen et produkt gjennomgår før det ankommer, er opplevelsen snudd oppned.

Jabil sponset en emballasjeundersøkelse som fokuserer på det uunngåelige skiftet fra tradisjonell dagligvarehandel til e-handel og utforsket hvordan merkevarene kan støtte en suksessfull overgang ved å ligge i forkant.

Mange forventer økt netthandel
Studien ble utført av Dimensional Research og var designet for å avsløre emballasjeutviklingen når varene flyttes fra hyller til nettsalg. Over 200 bransjefolk med emballasjeansvar deltok i undersøkelsen.
27 prosent av deltakerne selger varer kun på nett, mens 54 prosent opererer i begge kanaler.

91 prosent av dem som bruker netthandel sier at denne kanalen er viktig for deres omsetningsmodeller. 88 prosent av dem sier at de venter vekst de to neste årene.

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl