Du har vel ikke glemt å ta dagens kiwi?

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 7 mars 2024
OPPDATERT: 7 mars
En kiwi om dagen holder legen unna!?

Å huske å ta medisinen daglig kan være et problem, men gjøres lettere av dosettbokser som er delt inn i dager. Nå kommer samme løsning for de som liker kiwi.

Fruit Pillbox er lansert av matvareselskapet Zespri i New Zealand og testes nå hos FairPrice Group, en butikkjede i Singapore. Den er laget av papp og har syv rom, ett for hver ukedag. Hvert rom inneholder en kiwi.

Emballasjen er resultatet av en undersøkelse i Singapore som fant at 93 prosent av innbyggerne ønsker å spise mer frukt, men en tredjedel av dem gjør det ikke – på grunn av at de glemmer det.

Vi antar at tanken ikke er å svelge frukten hel med en slurk vann!

Siste nytt

RFID-merking forventes å vokse kraftig i årene som kommer

Markedet for RFID-brikker vokser med mellom tjue og tjuefem prosent per år. I fjor ble det produsert trettini milliarder brikker globalt. Et stort område er selvfølgelig kredittkort, men teknologien er mye brukt til produktmerking, og mer er forventet.
Dieroff
RFID-merking forventes å vokse kraftig i årene som kommer

Den europeiske papirsekkindustrien sikter mot netto null innen 2050

Den europeiske papirsekk- og kraftsekkindustrien har startet en reise for å utvikle en veiviser mot netto nullutslipp innen 2050. Det nåværende fokuset er å identifisere de største bidragsyterne til bransjens karbonavtrykk og viktige områder for dekarbonisering.
EUROSAC-President-Allesandro-Selminx
Den europeiske papirsekkindustrien sikter mot netto null innen 2050

Ikke glem egen flaske eller kopp hvis du skal løpe Paris Marathon 2026

Hvis du planlegger å løpe Paris Marathon 2026, ikke glem å ta med din egen flaske eller krus til drikke. Løpet blir det første i verden som ikke tilbyr flasker og kopper, men heller påfyllingsstasjoner. Paris eliminerer nå fullstendig engangsartikler.
Parisx
Ikke glem egen flaske eller kopp hvis du skal løpe Paris Marathon 2026

Markedet for seniorvennlig emballasje vokser raskt

En aldrende befolkning og etterspørsel etter helseprodukter fører til et større behov for emballasje som er lett å åpne og lukke. Den økonomiske veksten i segmentet forventes å være sterk ifølge Market Research Future.
mhrezaa-oydOFpht1QU-unsplashx
Markedet for seniorvennlig emballasje vokser raskt

Les mer

RFID-merking forventes å vokse kraftig i årene som kommer

Markedet for RFID-brikker vokser med mellom tjue og tjuefem prosent per år. I fjor ble det produsert trettini milliarder brikker globalt. Et stort område er selvfølgelig kredittkort, men teknologien er mye brukt til produktmerking, og mer er forventet.
Dieroff
RFID-merking forventes å vokse kraftig i årene som kommer

Den europeiske papirsekkindustrien sikter mot netto null innen 2050

Den europeiske papirsekk- og kraftsekkindustrien har startet en reise for å utvikle en veiviser mot netto nullutslipp innen 2050. Det nåværende fokuset er å identifisere de største bidragsyterne til bransjens karbonavtrykk og viktige områder for dekarbonisering.
EUROSAC-President-Allesandro-Selminx
Den europeiske papirsekkindustrien sikter mot netto null innen 2050

Heidelberg lanserer betjeningsfri platehåndtering

Nå tar Heidelberg plateproduksjon til et nytt nivå ved å lansere Compact Pallet Loader (CPL) og Compact Bender, som kan integreres direkte i CtP-linjene.
Heidelberg_CPL
Heidelberg lanserer betjeningsfri platehåndtering

Coca-Cola tester ny multipakkemballasje uten plast i Tyskland

Coca-Cola tester nå et konsept som vi kjenner igjen fra Carlsberg og deres ølbokser i noen år. Plastinnpakningen rundt multipakkene erstattes med limprikker og et papphåndtak. Dette skriver Packaging Europe.
cocax
Coca-Cola tester ny multipakkemballasje uten plast i Tyskland