DS Smith viste seg frem for gjester i sine nye lokaler i Oslo

PUBLISERT: 21 juni 2019
OPPDATERT: 26 januar

DS Smith, her ved Anders Wartmark, Ulf Svensson och Jenny Hörnander inviterte til lunsj og omvisning i sine nye lokaler i Oslo.|- Folk kjøper ikke lenger ett par sko i butikken. De kjøper fire på nett og sender tilbake de tre parene som ikke passer, sa Fredrik Johansson.|||

Med nye lokaler på Karihaugen i Oslo, inviterte DS Smith norske kunder på lunsj og informasjonsmøte om selskapets satsing i Norge.

– Vi har nå fem ansatte på kontoret i Oslo. Fra 1. august vil vi har syv ansatte, fortalte Bjørn Berg, country manager Norway. I tillegg til kontoret og showrommet i Oslo, har DS Smith kontor i Sarpsborg. Til arrangementet i Oslo hadde selskapet hentet inn en rekke ansatte fra kontorene og bølgepappfabrikkene i Mariestad og Värnamo i Sverige.

Martin Kimland fortalte hvordan DS Smith forsøker å redefinere emballasje til en verden i endring.
Doblet størrelsen på åtte år

DS Smith startet opp med å lage esker i London på 1940-tallet. I dag er de etablert i 37 land verden over, med 32.000 ansatte.

– Vi doblet størrelsen fra 2010 til 2018 og omsetter nå for 69 milliarder svenske kroner, forklarte Martin Kimland, salgsdirektør for Norge og Sverige i DS Smith.

Selskapet er til stede over hele Europa og er også godt etablert i Nord-Amerika. I Sverige og Norge har selskapet 600 ansatte og omsetter for 1,9 milliarder SEK.

– Vår ambisjon er å være til stede nær kundene. Vi tror fortsatt på personlige møter, fortalte Martin Kimland.

Satser på trender

Selskapet er ikke snauere enn at de vil redefinere emballasje til en verden i endring og vil levere løsninger for segmenter og trender.

– Vi har valgt ut segmenter der vi tror vi har forandringsmakt. Det viktigste er at vi leverer det vi lover til riktig tid. Men vi gir også et løfte om å hjelpe kundene å øke salget og redusere kostnader.

DS Smith har opprettet noe de kaller Impact Centre og Pack Right Centre, der det første går ut på å studere kundeoppførsel. I PackRight Center hjelper selskapet til med å designe rett emballasjeløsning.

– Emballasjen må fungere hele veien, fiksere produktet og være lett å åpne og lukke. Kravene er større nå enn de var for kort tid siden, særlig når det gjelder netthandel, sa Martin.

Han la ikke skjul på at dagens trender favoriserer bølgepappemballasje. Men det skal litt mer til enn å ri på en trendbølge. – Emballasjeprodusentene må har innovative og djerve ideer, fastslo han.

Bjørn Berg, country manager Norway, forklarer hvordan PackRight Centre fungerer. DS Smith har tre slik sentra i Sverige.
Emballasje for netthandel

Fredrik Johansson tok forsamlingen med på en reise for å vise hvor mye samfunnet har forandret seg de siste årene.

– Se bare på netthandel. Folk kjøper ikke lenger ett par sko eller ett plagg. Nå bestiller vi mange som kommer hjem postkassen. Deretter sender vi tilbake dem som ikke passer, sa Johansson.

Han minnet om at DS Smith har fått ScanStar og WorldStar for sin returemballasje for netthandel.

DS Smith bedyrer at det norske markedet er viktig for dem, og Martin sier at de har Nord-Norge i kikkerten.

 

 

 

 

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa