DS Smith sparer 65 prosent med LED-lys i fabrikkene

PUBLISERT: 29 april 2018
OPPDATERT: 26 januar


Gjennom et partnerskap med Dialight har DS Smith erstattet tradisjonell belysning med LED-lamper på 90 prosent av de europeiske fabrikkene.

Selskapet har forpliktet seg til å redusere 30 prosent av utslippene per tonn de produserer innen 2030. Dette skal realiserer gjennom en todelt strategi. 15 prosent reduksjon oppnås ved skifte av brensel, og 15 prosent gjennom energieffektivisering.

Det hittil største energieffektiviseringstiltaket hittil har vært å erstatte tradisjonell belysning med LED-lamper. Det har gitt færre armaturer, 65 prosent energibesparelse og null lysvedlikehold. Bare på emballasjefabrikken i Storbritannia alene sparer 6,2 tonn CO2-utslipp i året med denne metoden.

Fordelene er mer vidtrekkende enn besparelser i drift og økonomi. De ansatte har fått bedre arbeidslys, og flere påstår at de blir mindre slitne, da det hvite lyset føles mer naturlig. I samarbeid med Dialight har selskapet sikret 10-års garanti og tre års nedbetalingstid.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red