Emballasjeleverandøren DS Smith installerer nå sin andre HP T1100S-digitaltrykkpresse i Tyskland og Sveits-regionen i samarbeid med HP.
For DS Smith er digitaltrykk et strategisk valg for å skape maksimum merverdi for kundene og samtidig legge til rette for fremtidig markedsvekst. Som pilotkunde hos HP var DS Smith først ut i emballasjeindustrien med digital pre-print på bølgepapp.
Vil øke kundenes omsetning
Fra nå av kan de kjøre mellomstore og store digitalproduserte serier på en økonomisk måte. Den første HP PageWide T1100S installerte DS Smith på Featherstone-fabrikken i Storbritannia.
Per Vinge Frederiksen er administrerende direktør for Tyskland og Sveits-regionen i DS Smith. Han forteller at det er hensynet til kundene som ligger bak investeringene.
– Vi vil bidra til å øke våre kunders omsetning, redusere kostnadene deres og minimere risikoen. Investeringen i digital trykkteknologi hjelper oss å oppnå disse målene i fremtiden og dermed skape verdi for våre kunder, sier Frederiksen.
Raskere på markedet
Stefan Kunzmann, salgs- og markedsdirektør i DS Smith Germany & Switzerland kommenterer at digitaltrykk ikke krever trykkplater.
– Det innebærer at vi kan gjøre endringer i siste liten og reagere raskt på promoteringskampanjer og begivenheter, sier han. – Dette kan være en stor fordel ved markedskampanjer, da vesentlig kortere tid til markedet er viktig for våre kunder.
Digitaltrykk gjør det enklere å lage displayer som er tilpasset regioner eller individualisert for forskjellig distributører. Det samme gjelder personlig tilpasset emballasje.
Produktsikkerhet
– Siden trykkfargedekning er mer avgjørende enn antall farger, blir emballasje som tidligere ble trykket en farge, nå gjerne trykket i flere farger. Trykk på innsiden på e-handelsemballasje kan gi positive kjøpsopplevelser for forbrukerne.
Produktsikkerhet er et annet aspekt som kundene til DS Smith er opptatt av.
– De nye trykkmetodene gjør det mulig med «track & trace-teknologi», det vil si sporing av produktene, samt serialisering og antiforfalskningsløsninger som beskytter produktene mot kopiering. Dette øker kundenes omsetning og reduserer risiko, sier Kunzmann.