Sommerens tilbud av snacks er ekstremt konkurranseutsatt. Bondeuelle ba DS Smith om hjelp til å løfte frem deres fire nye produkter med ny emballasje.
Bonduelle Gpoup er virksomme i over 100 land og benytter naturlige konserveringsprosesser for å fremm et sunt levesett. Dessuten skreddersyr de produkter og virksomhet til lokale behov.
Tilpasset fransk interesse for eksotisk mat
De fire nye reseptene i «Utenlandske salater» er tilpasset den økte interessen for eksotisk mat på det franske markedet. Vel vitende om emballasjens betydning for forbrukernes opplevelse i butikken, ba konsernet DS Smith om å løfte frem de nye produktene på best mulig måte.
Etter flere måneders utviklingsarbeid, forskjellig versjoner og ytterligere foredling ble DS Smiths nye emballasje ferdig. Løsningen er produsert i massivpapp med dobbeltsidig offsettrykk i fire varianter og tilpasset en automatisert produksjonslinje.
Resultatet ble som følger:
* Bra synlighet i butikkhyllen ved hjelp av doble vinduer som gjør det mulig for kunden å se produktet
* Praktisk for kunden med perforert åpning på emballasjens overside
* Økt varmerkekjennskap gjennom innvendig trykk som lar forbrukeren få vite mer om produsenten og produktet.
* En QR-kode gir direkte tilgang til Bonduelles nettside
DS Smith er spesialist på kundespesifikk emballasje med vekt på design og service nær kunden. Emballasjen skal forenkle transport, håndtering og salg av produkter.