Prisene ble vunnet i mange forskjellige områder og viser dermed bredden i DS Smith nedslagsfelt som leverandør av emballasje og displayløsninger.
De 12 vinnerbidragene kom fra forskjellige deler av DS Smiths nettverk, der Storbritannia viste vei med seks WorldStar-priser. De vant i fire kategorier og imponerte blant annet med sitt delikate arbeid med The Amazing Chocolate Workshop.
Britene vant også med en blomstereske til Flowers Direct og transportemballasje for Jaguar Land Rover.
Vil skape verdi for kundene
Tyskland var nest best i DS Smith-familien, og deres displayløsning for Maggi «Familien fix & Frisch» har også tidligere vunnet priser for sin innovative design og konstruksjon. Spania og Sverige vant også priser.
Den åttekantede kassen for lastebilhjulnav fra DS Smith Sverige, som ble tildelt ScanStar-pris på Emballasjedagene 2016, øker antall produkter på pall med 33 prosent. Transportkostnadene reduseres med 25 prosent samtidig som den erstatter kostbar tre-emballasje.
DS Smith skriver i en pressemelding av hver av prisene viser selskapets beslutning om å få mest mulig ut av innovasjon og å skape verdi for kundene ved å hjelpe dem å redusere kostnader, øke salget og håndtere risiko.