Dr. Klaus Schöffel er ny forskningsdirektør i Norner

PUBLISERT: 7 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Klaus Schöffel har doktorgrad i fysikalsk kjemi fra Freie Universität Berlin og lang erfaring fra ledende stillinger i norske industribedrifter. Han begynte 1. november 2018.

Han startet sin karriere i Norge i Norsk Hydro Research i 1992 og har jobbet der i ulike roller, blant annet som Director Research frem til 2007. Schöffel har siden jobbet i ledende stillinger i Norske Skog, Gassnova, og som CEO for Teknova. 

Bred erfaring
Han kommer nå fra rollene som CEO for Tel-Tek og Vice President for SINTEF Market, i SINTEF Industry. Klaus har i tillegg bred erfaring fra ulike styrer. 

Den nye forskningssjefen erstatter Morten Lundquist som skal fortsette å utvikle Norner videre i stillingen som Strategidirektør. Klaus kommer med bred industriell erfaring og teknisk kompetanse innenfor kjemi, katalyse, energi, ledelse og forretningsutvikling.

I en pressemelding skriver Norner at dette vil bidra sterkt til deres organisasjon, prosjekter og vekst. 

Rekordomsetning i 2018
Norner har avsluttet nok et vellykket år med rekordomsetning og god inntjening. Selskapet har gått inn i flere nye forskningsprosjekter og oppnådd svært gode resultater innen teknologiutvikling for og med våre kunder. 

Norners verdensledende ekspertise på plast vil være svært sentral fremover for å løse de store globale utfordringene mot en sirkulær økonomi og skape gode bærekraftige løsninger sammen med industrien. 

– Jeg har fulgt med på Norner og den utviklingen som har skjedd, som har vært imponerende. Derfor er jeg svært glad for å kunne bli en del av dette laget og ser frem til å utvikle vår forskningsavdeling videre.», sier Forskningsdirektør Klaus Schöffel. 

– Vi er veldig fornøyd med å ønske Klaus velkommen i Norner. Han har både relevant faglig og bred industriell erfaring som sammen med hans annerkjennelse innen ledelse vil bidra til videreutvikling faglig og strategisk for Norner, sier CEO Kjetil Larsen. 

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1