Orbit-lokket fra Crown Food Europe ble raskt populært på Noras hjemmelagde jordbærsyltetøy. Nå får også spanske forbrukere produkter med lettåpnet lokk.
I Spania skal lokket brukes på Gutarras glass med «Tus Primeros», som er en serie med preserverte grønnsaker.
Tre produktlinjer
Gutarra er en del av Riberebro Group som har innført lokket på tre produktlinjer: Tus Primeros Judias Verdes, Acelgas og Col. Skrulokket, som er lett å åpne for forbrukere i alle aldre, har blitt godt mottatt og styrket Gutarras ledende posisjon i den spanske grønnsakssektoren.
Ved å ta i bruk Orbit-lokket kan Gutarra tilby en lettvint emballasjeløsning for tidsbevisste forbrukere på jakt etter sunn mat. Ifølge en undersøkelse blant 161 forbrukere foretatt av Sheffield Hallam University, er 55 prosent villige til å skifte varemerke dersom emballasjen er enkel å åpne.
43 prosent sier at de også er villige til å betale mer for denne bekvemmeligheten.
Krever mindre kraft å åpne lokket
Med sin revolusjonerende design kreves det betydelig mindre kraft for å åpne lokket. Crown oppgir at lokket er 60-70 prosent enklere å åpne enn alternativene.
Et sentralt, flytende panel er vakuumforseglet på glasset, og ytterringen gir ekstra produktbeskyttelse i tillegg til å fungere som en åpne- og lukkeløsning. Ved å skru på yttersiden løsner ringen og det indre panelet kan løftes. Dermed brytes forseglingen uten motstand.
Basert på den raske suksessen og den enkle implementeringen i markedet, vil Riberebro Group utvide bruken av lokket i flere produkter i femtiden. Orbit-lokket kan brukes i eksisterende maskiner, og det er bare noen få deler som må skiftes ut. Glassene er akkurat de samme som på standard skrulokk.
Nora var blant de første
Etter lanseringen i 2011 har Orbit-lokket blitt tatt i bruk av varemerker i over 10 europeiske land for en rekke produkter. Nora Hjemmelagde Jordbærsyltetøy fra Stabburet var blant de aller første produktene som ble lansert med dette lokket som finnes i diameter på 63mm, 70mm og 82 mm.