
Stadig flere leverandører kommer på banen, bruksområdene blir flere og mulighetene for smart emballasje blir stadig flere.
Dersom du er nysgjerrig på smart emballasje, kan AIPIA-kongressen i Amsterdam 14.-15. november være stedet for å lære deg mer om dette. Dit kommer noen av de ledende ekspertene på dagens aktive og intelligente emballasje (A&IP) og som i tillegg har ideer om hvilke løsninger som vil komme i neste fase av utviklingen.
Heineken inviterer leverandører
En av de største deltakerne er bryggeriet Heineken som sammen med AIPIA (foreningen for aktiv og intelligent emballasje) vil lage en unik mulighet for leverandører av aktiv og intelligent emballasje. I løpet kongressen får de muligheten til å «selge inn» sin teknologi for neste generasjons flasker.
Mark van Iterson, Director Global i Heineken Design vil vurdere de forskjellige konseptene og kåre en vinner, som deretter vil kunne forhandle frem en avtale med bryggeriet.
Og dersom dette ikke er spennende nok, vil resten av programmet være tettpakket med foredragsholdere som vil snakke om aktuelle temaer:
* Hvordan integrerer man A&IP i eksisterende emballasjedesign?
* Hvordan håndterer man datamengden som blir generert?
* Hvordan får man forbrukerne til å bruke ny teknologi?
* Hvordan får kan man sikre samsvar med regler og sporbarhet?
Dobbelt så stort som i 2015
Demonstrasjonsområdet er dobbelt så stort som i 2015, så her vil man finne mye å se på og lære om. Ledende leverandører som NXP, Infratab, Agfa-Gevaert, EVRYTHING, Thinfilm og UWI Technologies får følge av førstegangsutstillere som Digimarc, Thermal Instruments og Selinko.
– Dette er desidert det mest dynamiske programmet vi har hatt hittil, sier Eef de Ferrante, adm. dir i Aipia. – Spekteret av emner og foredragsholdere viser hvor langt aktiv og intelligent emballasje har kommet de siste fem årene og hvor lys fremtiden er for de neste fem.
AIPIAs president Dick de Koning legger til at stadig flere produkter kommer på markedet. – Investeringen i produktutvikling og forskning øker også. Det vises blant annet i bredden i programmet og det økende antall bedrifter som vil vise frem sine produkter og tjenester.
http://www.aipia.info/congress-exhibition-program.php