Circular Packaging Cluster har fått tre nye medlemmer i 2021

PUBLISERT: 28 januar 2021
OPPDATERT: 26 januar

Jørgen Ingeberg og Ola Ronæss. henholdsvis prosjektleder og klyngeleder i Circular Packaging Cluster.

Treform Packaging Norge AS, Packoorang AS og Uppacked AS er de tre nyeste skuddene på medlemsstammen til Circular Packaging Cluster.

På medlemsmøtet før jul kunne klyngen presentere virksomhetene til Sensorita og Grin, to av de nyeste medlemmene i Circular Packaging Cluster. Etter dette har klyngen fått ytterligere tre nye medlemmer:

  • –Natasha Abbas Jankovic i Packoorang.

    Treform Packaging Norge AS som er nystartet datterselskap av Treform Packaging AB. De utvikler og produserer termoformet plastemballasje med hovedvekt på næringsmiddelindustri. Det er Vibeke Söderström som leder den norske virksomheten.

  • Packoorang AS er en oppstarter som utvikler systemer for gjenbruksemballasje laget av resirkulert plast. Selskapet er etablert av Natasha Jankovic Abbas.
  • Uppacked AS er så langt siste skudd på medlemsstammen. De utvikler systemer og dispensere for å redusere bruken av emballasje totalt sett. Selskapet holder til i The Factory på Fornebu i Bærum og ledes av Eva Steen.

Klyngen ble tilkjent Arena-støtte i november 2020 og har lagt opp til høy aktivitet i år, med medlemsmøter og workshops. Det første medlemsmøtet arrangeres 18. februar, som på grunn av smittesituasjonen arrangeres digitalt.

Circular Packaging Cluster har som visjon å skape verdens mest effektive og sirkulære verdikjede for emballasje.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar