Canon ble medlem for å lære mer om emballasjetrykk

PUBLISERT: 6 november 2019
OPPDATERT: 26 januar

Salgssjef og forretningsutvikler Canon storformatløsninger Anton Strand og Erik Soelberg, Sales Manager Industrial & Production Solutions.||

– For noen år siden kjøpte vi Océ som bygger storformatprintere for trykk på faste medier. Vi fikk kunder som kun produserer emballasje, og vil lære.

Det forteller Anton Strand, Sales & Business Manager LFG i Canon Norge, som har meldt seg inn i Emballasjeforeningen for å lære mer om emballeringsfaget.

Vil lære mer for å lære bort til kundene

– Vi kan lite om trykk på emballasje, men vi meldte oss inn i Emballasjeforeningen for å lære mer om det vi potensielt skal jobbe med, utdyper han.

Canon Norge leverer både storformatprintere, digitale trykkpresser og etikettrykkmaskiner. Ifølge Anton Strand er det nå installert et 70-talls falt bed printere, og 65 prosent av Canon Norges markedet ligger i dette segmentet.

– Vi har en solid markedsposisjon fra Kristiansand til Alta. Når vi har lært mer om emballasje, vil vi lære våre kunder hvordan de skal bruke maskinene. Vi har en del kunder som vil starte med emballasjeproduksjon.

– Vi tenker å sende flere medarbeidere på Emballasjeskolen, sier Anton Strand.
Vil sende elever på Emballasjeskolen

Selskapet har også kunder som allerede leverer emballasje. En av dem er iPack i Sarpsborg, som ledes av Atle Andreassen, tidligere Peterson-ansatt.

– Vi jobber også med detaljvaremerker som blir mer og mer opptatt av produktpresentasjon, samt byråer som igjen jobber mot verdikjeden.

Canon Norge tenker å sende flere av sine medarbeidere på Emballasjeskolen for å lære mer om emballasjebransjens utfordringer og muligheter.

– I tillegg til å skaffe oss ny kompetanse deler vi også gjerne med oss av det vi kan og deltar gjerne i faggrupper, avslutter Anton Strand.

Les mer om medlemskap i Emballasjeforeningen

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa