Wilkins Group i Nottingham har investert 600.000 pund i en folierings- og lakkeringsmaskin for kartong beregnet på det britiske luksusmarkedet.
Med dette oppretter de en egen divisjon for FUSE – et varemerke for innovativ luksusemballasje og en fulldigital ferdiggjøringsprosess. FUSE er først og fremst opprettet for å betjene premium-markeder som kosmetikk, parfyme, brennevin, konfekt og gaver.
Undermerkevare
– Som en følge av økt etterspørsel etter luksusemballasje har vi bestemt oss for å øke vår ekspertise på markedet for premiumemballasje ved å utvikle FUSE som en undermerkevare for Wilkins Group, sier Justin Wilkins, salgs- og markedsdirektør.
– Dette gjør at vi nå kan tilby avansert foliering og lakkmetoder i korte serier på Storbritannias eneste maskin i sitt slag for kartongproduksjon. Dette vil gi våre kunder mulighet til å ta sin merkevareprofilering til et nytt nivå.
FUSE skal lanseres på messen Packaging Innovations i mars. Maskinen er installert i en fløy i selskapets hovedkontor i Nottingham, som ble pusset opp for 100.000 pund for å kunne huse den nye maskinen.
Kundene kan se produktet bli til
Avdelingen har tre rom. I Utviklingsrommet kan kunder kan møte husets grafikere for å se sine emballasjeideer bli til virkelighet. I Buzz Zone fokuseres det på inspirasjon og innovasjon, mens de kan se maskinen overføre digitalgrafikk til trykket produkt i Produksjonsrommet mens de venter.
-Navnet FUSE ble valgt av våre medarbeidere etter en intern konkurranse. Navnet spiller på å blande tradisjonelt trykk med ny, innovativ teknologi. Vi gleder oss til lanseringen på Packaging Innovation neste måned.