Britisk emballasjefirma satser på digital foliering

PUBLISERT: 12 februar 2017
OPPDATERT: 26 januar


Wilkins Group i Nottingham har investert 600.000 pund i en folierings- og lakkeringsmaskin for kartong beregnet på det britiske luksusmarkedet.

Med dette oppretter de en egen divisjon for FUSE – et varemerke for innovativ luksusemballasje og en fulldigital ferdiggjøringsprosess. FUSE er først og fremst opprettet for å betjene premium-markeder som kosmetikk, parfyme, brennevin, konfekt og gaver.

Undermerkevare
– Som en følge av økt etterspørsel etter luksusemballasje har vi bestemt oss for å øke vår ekspertise på markedet for premiumemballasje ved å utvikle FUSE som en undermerkevare for Wilkins Group, sier Justin Wilkins, salgs- og markedsdirektør.

– Dette gjør at vi nå kan tilby avansert foliering og lakkmetoder i korte serier på Storbritannias eneste maskin i sitt slag for kartongproduksjon. Dette vil gi våre kunder mulighet til å ta sin merkevareprofilering til et nytt nivå.

FUSE skal lanseres på messen Packaging Innovations i mars.  Maskinen er installert i en fløy i selskapets hovedkontor i Nottingham, som ble pusset opp for 100.000 pund for å kunne huse den nye maskinen.

Kundene kan se produktet bli til
Avdelingen har tre rom. I Utviklingsrommet kan kunder kan møte husets grafikere for å se sine emballasjeideer bli til virkelighet.  I Buzz Zone fokuseres det på inspirasjon og innovasjon, mens de kan se maskinen overføre digitalgrafikk til trykket produkt i Produksjonsrommet mens de venter.

-Navnet FUSE ble valgt av våre medarbeidere etter en intern konkurranse. Navnet spiller på å blande tradisjonelt trykk med ny, innovativ teknologi. Vi gleder oss til lanseringen på Packaging Innovation neste måned.

 

 

Les mer

Flere smarte og intelligente emballasjer

Del to av rapporten fra AIPIAs Active & Intelligent Packaging Industry Association konferanse og utstilling i Amsterdam.
AIPIA-overzichtx

AIPIA etablerer One-stop shop for Smart Food Chain

Rapport fra Active & Intelligent Packaging Industry Associations - AIPIA som nylig gikk av stabelen i Amsterdam.
a1x

LEGO erstatter plastposer med papirposer

Hos LEGO jobbes det med å erstatte plastposer som emballasje med papirbaserte. En jobb som var omfattende.
LEGOx

Domstol i Canada stanser forbudet mot engangsplast

En kanadisk domstol slo forrige uke fast at en forskrift som klassifiserer visse plastprodukter som giftige er ugyldig. Det er en kjennelse som kan stoppe Ottawas forbud mot engangsplastartikler som poser, sugerør og gafler.
Kanada

Siste nytt

Flere smarte og intelligente emballasjer

Del to av rapporten fra AIPIAs Active & Intelligent Packaging Industry Association konferanse og utstilling i Amsterdam.
AIPIA-overzichtx

AIPIA etablerer One-stop shop for Smart Food Chain

Rapport fra Active & Intelligent Packaging Industry Associations - AIPIA som nylig gikk av stabelen i Amsterdam.
a1x

LEGO erstatter plastposer med papirposer

Hos LEGO jobbes det med å erstatte plastposer som emballasje med papirbaserte. En jobb som var omfattende.
LEGOx

Domstol i Canada stanser forbudet mot engangsplast

En kanadisk domstol slo forrige uke fast at en forskrift som klassifiserer visse plastprodukter som giftige er ugyldig. Det er en kjennelse som kan stoppe Ottawas forbud mot engangsplastartikler som poser, sugerør og gafler.
Kanada