Bobst avduker flere store verdenspremierer i Firenze

PUBLISERT: 6 februar 2019
OPPDATERT: 20 januar


Sammen med Revo-partnerne og Mouvent arrangerer Bobst åpent hus i Firenze den første uken i april. Her skal flere verdenspremierer avsløres, lover Bobst.

Bobst skal avduke en ny end-to-end-løsning og tre innovasjoner. Alle karakteriseres som «verdenspremierer som vil revolusjonere standarden og dynamikken for etikett- og emballasjeindustrien».

Digitalisering slik ingen har gjort det før
Mandag 1. april er satt av til merkevareeiere, og fra 2.-4 april er arrangementet åpent for trykkerier og konverterere. Besøkende vil bli presentert for store innovasjoner innenfor etikett- og emballasjeproduksjon ved hjelp av «digitalisering slik ingen har gjort det før».

Merkevarer må tilpasse seg forandringene i en ny bransjevirkelighet. Detaljnivået i markedet, klar merkevareidentitet og holistisk bærekraft er nye utfordringer i framtiden for emballasjeindustrien.

– Bobst vil sammen med REVO-partnere og Mouvent vise hvordan man kan håndtere jobber fra en etikett til flere millioner etiketter, fra print til reprint, fra produksjon i ett land til mange land, hele veien med topp fargebestandighet til lavest mulig pris, skriver Bobst i en pressemelding.

Ny teknologi for trykk og konvertering
På eventet skal Bobst avsløre nye oppfinnelser og teknologi for trykk og konvertering. Agendaen vil kombinere korte presentasjoner med demonstrasjoner av digital flexo- og konverteringsteknologi fra alle Revo-partnerne, og digital inkjet trykkinnovasjoner fra Mouvent.

Revo-partnerne er: APEX, AVT, DuPont, ESKO, Flint Group, Saica Flex, Stora Enso, UPM Raflatac, X-Rite og Pantone.

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors