Sammen med Revo-partnerne og Mouvent arrangerer Bobst åpent hus i Firenze den første uken i april. Her skal flere verdenspremierer avsløres, lover Bobst.
Bobst skal avduke en ny end-to-end-løsning og tre innovasjoner. Alle karakteriseres som «verdenspremierer som vil revolusjonere standarden og dynamikken for etikett- og emballasjeindustrien».
Digitalisering slik ingen har gjort det før
Mandag 1. april er satt av til merkevareeiere, og fra 2.-4 april er arrangementet åpent for trykkerier og konverterere. Besøkende vil bli presentert for store innovasjoner innenfor etikett- og emballasjeproduksjon ved hjelp av «digitalisering slik ingen har gjort det før».
Merkevarer må tilpasse seg forandringene i en ny bransjevirkelighet. Detaljnivået i markedet, klar merkevareidentitet og holistisk bærekraft er nye utfordringer i framtiden for emballasjeindustrien.
– Bobst vil sammen med REVO-partnere og Mouvent vise hvordan man kan håndtere jobber fra en etikett til flere millioner etiketter, fra print til reprint, fra produksjon i ett land til mange land, hele veien med topp fargebestandighet til lavest mulig pris, skriver Bobst i en pressemelding.
Ny teknologi for trykk og konvertering
På eventet skal Bobst avsløre nye oppfinnelser og teknologi for trykk og konvertering. Agendaen vil kombinere korte presentasjoner med demonstrasjoner av digital flexo- og konverteringsteknologi fra alle Revo-partnerne, og digital inkjet trykkinnovasjoner fra Mouvent.
Revo-partnerne er: APEX, AVT, DuPont, ESKO, Flint Group, Saica Flex, Stora Enso, UPM Raflatac, X-Rite og Pantone.