BillerudKorsnäs ansetter sjef for divisjon Solutions

PUBLISERT: 14 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Anders Lundin er ansatt som sjef for divisjon Solutions, en av de tre divisjonene i den nye organisasjonen til BillerudKorsnäs.

I 2018 meldte BillerudKorsnäs at de lager tre divisjoner med resultatansvar for å effektivisere selskapets vekststrategi. De tre divisjonene er Board, Paper og Solutions.

Perfekt erfaring
Anders Lundin, som i dag er sjef for BillerudKorsnäs Mergers & Aquisitions, blir nå sjef for Solutions. Samtidig blir han en del av selskapets konsernledelse.

– Med Anders Lundin som sjef for Solutions har vi nå drevne og erfarne ledere for alle tre divisjoner, sier Petra Einarsson, VD og konsernsjef i BillerudKorsnäs.

– Hos oss har Anders hatt suksess med effektivisering og forretningsutvikling, samtidig som han har hatt ansvaret for satsing i utviklingsselskapet BillerudKorsnäs Venture.

– Den erfaringen Anders har passer perfekt med oppdraget med å styrke vår posisjon og skape vekst innenfor emballasjeløsninger.

Behov for bærekraftig emballasje
Anders Lundin selv  sier at det er morsomt å ta et nytt steg innenfor konsernet.

– Det er et enormt behov for ny og bærekraftig emballasje. Der ligger BilerudKorsnäs helt riktig an i tiden. Jeg ser frem til å utvikle divisjon Solutions og arbeidet med teamet der, sier han.

Anders Lundin har vært ansatt i konsernet siden 2015 som sjef for Mergers & Acqusitions, samt arbeidende styreformann i BillerudKorsnäs Venture AB.

Før dette har han blant annet vært divisjonssjef for Perstorp Performance Products og medlem av konsernledelsen i Perstorp.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar