Avery Dennison blir partner med vindkraftselskap

PUBLISERT: 5 desember 2016
OPPDATERT: 26 januar
|

Vindkraftselsapet Apex er ny partner med Avery Dennison, som er global leverandør av etikett- og emballasjematerialer og som vil redusere klimautslippene.

Avery Dennison har signert en avtale om kjøp av vindkraft fra Apex Clean Energy, noe som vil redusere klimautslippene fra strømforbruket på selskapets anlegg i USA med 50 prosent.

Bygger nytt anlegg i Texas
Apex bygger anlegget Perryton Wind i Ochiltree Coynty i Texas, og dette skal levere 20 MW fornybar energikapasitet til Avery Dennison. Den totale kapasiteten på anlegget vil være 299,91 MW vindenergi.

Avtalen er en del av Avery Dennisons plan om å redusere klimautslippene fra driften med minst tre prosent årlig og minimum 26 prosent total mellom 2015 og 2025.  Dette kommer igjen som en følge av at selskapet har blitt medlem i WWF Climate Savers Program, der selskaper som Elopak og Tetra Pak også er med.

Perryton blir Apex’ femte vindpark i Texas, og den vil gi strøm til 108.000 amerikanske hjem fra 130 Siemens-turbiner.

Vil skape vidtrekkende forandring
Ifølge Roland Simon er dette en av måtene Avery Dennison nå går frem på for å skape verdier for selskapet, industrien og verdenssamfunnet.

– Det er viktig for oss å optimalisere de fornybare energikildene på en måte som skaper en forandring langt utenfor vår egen virksomhet, sier han.

Apex er en uavhengig leverandør av energiløsninger som vant 2016 Green Power Leadership Award i oktober for sitt arbeid med å bringe vindkraft til markedet.

Skreddersyr løsninger
– Vi skreddersyr løsninger som innfrir målene til våre eiere, myndigheter og partnere i offentlig sektor, forklarer Steve Vavrik i Apex.

– Langsiktig kjøp av fornybar energi slik som Avery Dennison nå legger opp til, er en sterk drivkraft for å levere mer ren energi i strømnettet.

Apex planlegger også bygge flere nye vindkraftverk i Texas, og ett av dem, med planlagt oppstart i 2018,  får det klingende navnet Oslo Wind.

 

 

Les mer

De fleste vil unngå plastemballasje, men det er fortsatt hindringer

En ny undersøkelse fra emballasjeselskapet Aquapak med 100 britiske emballasjesjefer i dagligvaresektoren viser at flertallet (92%) planlegger å slutte å bruke plast i forbrukeremballasjen helt.
aquapak_01

Orklaselskap kjøper 70 % av aksjene i Kartonage

BAKO AS, et selskap tilhørende Orkla Food Ingredients, har signert og gjennomført en avtale om kjøp av 70 % av aksjene i emballasjefirmaet Kartonage AS fra MMS Holding AS og TESS Holding AS, begge selskaper som er heleid av brødrene Svein og Frode Larssen.
Handshake11

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Siste nytt

De fleste vil unngå plastemballasje, men det er fortsatt hindringer

En ny undersøkelse fra emballasjeselskapet Aquapak med 100 britiske emballasjesjefer i dagligvaresektoren viser at flertallet (92%) planlegger å slutte å bruke plast i forbrukeremballasjen helt.
aquapak_01

Orklaselskap kjøper 70 % av aksjene i Kartonage

BAKO AS, et selskap tilhørende Orkla Food Ingredients, har signert og gjennomført en avtale om kjøp av 70 % av aksjene i emballasjefirmaet Kartonage AS fra MMS Holding AS og TESS Holding AS, begge selskaper som er heleid av brødrene Svein og Frode Larssen.
Handshake11

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman