Automatisering av etikett-produksjon til nye høyder

PUBLISERT: 27 september 2018
OPPDATERT: 26 januar

||

Lexit Group har gjennomført en forbedring av det digitale etiketthåndteringssystemet som frigjør ressurser i alle ledd og gjør prosessen mer transparent for kunden.

Lexit Group har over lang tid utviklet egne digitale etiketthåndteringssystemer som automatiserer og forenkler alle etikettprosesser for kundene og internt i produksjonen. Ved å utvikle, finjustere og forbedre systemene kontinuerlig i alle ledd, vil de ligge i forkant av den digitale utviklingen.

Sikkerhet prioriteres
 I siste ledd har de presser som automatisk bytter klisjeer til neste jobb. På et web-senter kan kunden til enhver tid følge med på hvordan produksjonen utarter seg. På samme sted kan de godkjenne nye forslag til design og layout før produksjonen igangsettes.

Dette bidrar til økt sikkerhet rundt bestillingsrutiner og vil luke ut feil i produksjonen. 

– Sikkerhet i alle faser er noe vi ser på som veldig viktig for vår produksjon, eksemplifisert ved matprodusenter. Hvis kontrollører av deklarasjoner og næringsinnhold oppdager mangler er dette lett å påpeke, og endre, med et slikt system, sier Kai Gunnar Herseth, eier og utvikler i Lexit Group AS. 

I høst har Lexit Group gjort flere endringer i den digitale flyten. I tillegg til å gi kundene mer detaljert oversikt, innsikt og styring av egne etiketter, sparer selskapet nå store ressurser i alle ledd på den siste automatiseringsløsningen. 

Etikettfiler genereres i systemet
Med utgangspunkt i en detaljert excel-fil og en tilrettelagt designfil laget for variabel produksjon, klarer systemet nå å generere en hel serie på flere hundre trykkeklare etikettfiler uten at noen har lagt sine hender på hver enkelt etikettfil.

Et eksempel er Bama som i sommer skulle ha produsert flere hundre jordbæretiketter. 

– Den automatiserte produksjonsmodellen sparte oss her for uendelig mye tid og ressurser ved at etikettfilene ble generert i systemet. Dette gir oss uante muligheter for fremtidig etikettproduksjon, skriver Lexit Group i en pressemelding.

– Som et ledende konsern på etikettmarkedet i Skandinavia er vi alltid på jakt etter å forbedre alle prosesser helt fra etiketten designes/klargjøres og produseres i våre trykkpresser til den havner ute i produksjonslinjene hos våre kunder. Dette er en pågående prosess.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red