Arla med første nye Lurpak-emballasjen på mange år

PUBLISERT: 6 november 2018
OPPDATERT: 26 januar


Etter en årrekke på markedet introduserer Arla Foods en ny emballasje på sine Lurpak-pakker for smør.  De skal selges i Midtøsten men fås også i Norden.

Den nye esken med 6×50 gram smørpakker skal selges i Midt-Østen, mens en variant med 4×50 gram også kan kjøpes som kjølt i Danmark. Med den nye løsningen hvor smøret er pakket i 50 grams pakker, får kunden mulighet til å åpne en pakke mer ferskt smør oftere.

Totalleveranse av Schur
Emballasjen til miniblokkene er utviklet av Schur Pack i Danmark og produsert av Schur Pack Germany. Pakkingen gjøres hos kunden på en maskin framstilt av Schur Technology, som mener å kunne hevde at de har levert en ekte totalløsning.

De fire eller seks smørblokkene er pakket i en kartong med en enda mer karakteristisk sølvfarge til produktet enn før. Dette skal understreke smørets ferskhet og gode smak. De enkelte smørpakkene vises tydelig gjennom ruten, som forøvrig gir produktet et eksklusivt uttrykk.

Emballasjen er enkel å åpne fra front ved hjelp av en «trappeperforering».

Kartongen matcher folien på smørpakkene
Designmessig matcher kartongen folien på smørpakkene. Den er forsynt med en spesialvariant av kaldfoliering. Rutematerialet er laget av Melinex som ikke dugger når produktet kjøles.

Emballasjen er konstruert som en endload-løsning og pakkes på en Schur Avant 40 med spesialbygget innløp og produkthåndtering.

Miniblokkene grupperes for et 4x50g i mønster 2+2 og stables tilsvarende for 6x50g i 2+2+2. Deretter skyves produktgruppen inn i den klargjorte kartongen. Den helautomatiske pakkingen kan i teorien klare 160 smørpakker/40 kartonger i minuttet.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red