Etter et år med avlyste messer og arrangementer, er det mange som lengter etter å kunne treffes i 2021. En spørreundersøkelse gir gode utsikter for Scanpack.
Messearrangørene for Scanpack har gjennomført en spørreundersøkelse med 300 viktige emballasjeinnkjøpere. 75 prosent stilte seg positive til å besøke Scanpack i oktober 2021. Med flere vaksiner på gang, mener arrangørene at det er grunn til å være optimistiske.
De tar sikte på å gjøre Scanpack til en «post-korona»-opplevelse, for utviklingen og etterspørselen har ikke tatt pause.
– Scanpack vil gi emballasjebransjen sjansen til å ta den helterollen i bærekraftig utvikling og reduksjon av matsvinn som den ikke alltid erkjennes for, skriver Anna Lena Friberg og Pernilla Sandberg i Svenska Mässan, arrangøren av Scanpack.
Messen er rettet inn mot tre temaer:
- Digitalisering
- Miljø, bærekraft og gjenvinning
- Nye trender og innovasjoner

Nytt av året er avdelingen Pioneers, der visjonære oppstartsbedrifter og studenter møter bransjens innovatører.
– Vi er veldig interessert i å føre diskusjoner med forskningsinstitutter, bransjeorganisasjoner, høyskoler og fremstående bedrifter i emballasjeindustrien som vil medvirke i en eller annen form, forteller damene.
Pioneers får en plass i F-hallen, direkte i nærheten av området for innovasjoner, der bioplastleverandørene samles, og der man forventer at fremtidsinteresserte besøkende.
«Norsk» hall i 2021 også
Emballasjeforeningen har som vanlig booket inn utstillere i C-hallen på Svenska Mässan, og om alt går som vi håper, vil Emballasjeforeningen ha egen service-stand for utstillere, medlemmer og andre interesserte.
Og skulle det bli behov for det , vil både Svenska Mässan omstille seg til et digitalt møte også neste høst.