
– Talerlisten på AIPIA-kongressen 14.-15. november i Amsterdam reflekterer saker på agendaen for brukere av aktiv og intelligent emballasje, sier Eef de Ferrante.
Eef de Ferrante, leder av AIPIA – foreningen for aktiv og intelligent emballasje, forteller at matsikkerhet og –trygghet, antikopiering, smart emballasje og forbrukerengasjement inngår i programmet.
20 av 40 foredragsholdere er på plass
Kongressen skal dekke alle sider av teknologien og dens evne til å integreres med ny og eksisterende emballasjedesign. 20 foredragsholdere er bekreftet, noe som får de Ferrante til å mene at dette blir den beste og største AIPIA-kongressen til nå.
Larry Logan, markedssjef i Digmarc Corporation, skal fortelle hvordan man kan få forbrukere til å scanne produktemballasje. Han mener at emballasjen er det beste kontaktpunktet mellom merkevaren og dens kunder og at smart emballasje redefinerer hvordan forbrukerne handler.
Det svenske forskningsinstituttet Acreo, som også var til stede på Emballasjeforsks seminar om aktiv og intelligent emballasje i mars, skal se på hvordan trykket hybridelektronikk kan integreres med ny emballasje. Agfa Graphics forklarer hvordan emballasjedesignen kan sikres, tilpasses og tilkobles.
Mer skal komme
– Vi er glade for å se så mange nye teknologier og ferske ideer, sier Eef de Ferrante. – Men vi snakker med mange mennesker, inkludert merkevareeiere som gjerne vil fortelle om sine nyeste produkter og forventninger til denne industrien. Og det er mye mer som kommer, dette er en spennende tid.
Det fulle kongressprogrammet vil inneholde cirka 40 foredragsholdere når det er ferdig og legges ut her: www.aipia.info/congress-exhibition-program.php