ACT Logimark vokser og ansetter ny medarbeider

PUBLISERT: 28 august 2017
OPPDATERT: 26 januar


Etter et sterkt første halvår i 2017 har ACT Logimark ansatt Kajsa Eriksson som systemutvikler i programvareavdelingen fra 1. august.

Kajsa Eriksson er allerede godt i gang med utvikling for en av selskapets største kunder som høsten 2017 går over til LogiFlow for internstyring av merking og kontroll på sin fabrikk.

Standardiserte løsninger
LogiFlow er en modulbasert programvare som er utviklet av ACT Logimark og er i daglig bruk hos flere av ACTs større og mindre kunder. LogiFlow består av standardiserte løsninger, og kan også skreddersys for den enkelte kunde.

ACT Logimark leverer maskiner, utstyr og løsninger for merking, sporing og kontroll av produkter, emballasje og lastbærere til nær sagt alle bransjer og typer bedrifter.

– Oppdragsmengden forbundet med leveranser av ulike logistikkoppgaver bestående av både hardware og software bidrar til ACT Logimarks positive utvikling, og skaper behov for flere medarbeidere, spesielt i programvareavdelingen, forteller Morten Mathiesen i en epost.

Godt resultat i første halvår
– Resultat, omsetning og inntjening ligger per 30. juni vesentlig over resultatene på samme tidspunkt i fjor, og bidrar til å styrke ACTs posisjon og evne til fortsatt satsning. Ordreinngangen og kundebasen vokser jevnt og trutt.

For cirka ett år siden byttet selskapet leverandør av vekter og metalldetektorer, og ifølge Mathiesen har dette vært en suksess.

– Bestillinger fra mindre kjøtt- og osteprodusenter til store Tine, bekrefter at de grep vi tok, var riktige. Samspillet mellom hardware og software, samt kontroll over begge, er av betydning for et godt resultat.

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex