ACT Logimark lanserer en ny håndholdt merkemaskin

PUBLISERT: 1 november 2021
OPPDATERT: 26 januar

||Espen Øverbø.|

ACT B85 er en håndholdt blekkstråleskriver som merker opp til 100 mm. Skrivehodene er integrert i blekkpatronene, og touchskjerm gir enkel betjening.

Skriverhodene er integrert i blekkpatronene

ACT Logimark har siden selskapets etablering i 1990, hatt blekkstråleskrivere som ett av sine hovedområder innenfor merking, sporing og kontroll av produkter og emballasje. Selskapet tilbyr blekkstråleskrivere i alle klasser, tilpasset alle behov, uavhengig av bransje og produksjonsvolum.

Begrepet digitalisering har for lengst nådd produsenter av industrielle blekkstråleskrivere, og med kommunikasjonsmuligheter som Ethernet, RS 232, USB og/eller Bluetooth, styres de fleste blekkstråleskrivere av bedriftens
produksjonsprogramvare og/eller gjennom bedriftens ordre- eller ERP-system. De fleste blekkstråleskrivere har blitt enklere å installere, rimeligere å bruke og stadig mer fleksible.

ACT B85 – etterspurt fleksibilitet og merkehøyde

ACT B85 er en nyutviklet blekkstråleskriver som leveres i håndholdt variant eller som in-line variant for montering langs pakkelinjen. Den har en teksthøyde på inntil 100 mm, og den skriver tekst, tall, symboler og alle varianter strekkoder (blant annet GS1-koder), Datamatrix og QR koder.

Espen Øverbø.

Salgssjef i ACT Logimark, Espen Øverbø, forteller at den nye blekkstråleskriveren løser merkeoppgaver på en måte som mange har etterlyst.

– ACT B85 har enkel betjening, gir tydelig merking og har lav kostnad. Etiketten kan nå i mange tilfeller erstattes av merking rett på emballasjen, forteller Øverbø.

Små og mellomstore bedrifter kan glede seg over enkel logomerking

ACT B85 er en god nyhet for små og mellomstore bedrifter som har så små volum på emballasje og eller poser at det ikke kan forsvares å bestille slik materiell med egen logomerking.

ACT B85 eliminerer volum som forutsetning, du printer helt etter eget behov. ACT B85 er robust, den tåler å stå en dag eller tre uten at du må gjennom omfattende renseprosedyrer i forkant.

Godt egnet for logistikkselskaper, emballasjeleverandører og en rekke andre bransjer
Utstyrt med B85 og en styreskinne, kan leverandører av emballasje forenkle og kutte kostnadene forbundet med logomerking i mindre antall til sine kunder. Espen Øverbø har allerede lånt ut ACT B85 for testmerking hos en større kontorvareleverandør, og han sier at resultatet og erfaringene er svært lovende.

ACT B85 er en god nyhet for små og mellomstore bedrifter som har så små volum på emballasje og eller poser at det ikke kan forsvares å bestille slik materiell med egen logomerking.
Har levert blekkstråleskrivere siden 90-tallet

ACT Logimark har levert industrielle blekkstråleskrivere siden tidlig på 90-tallet og er i dag en ledende aktør i Skandinavia innen fagfeltet industrielle merkemaskiner, hvor blekkstråleskrivere og laserskrivere utgjør en viktig del.

Leveringsprogrammet og bruksområdene er omfattende, og valg av type merkemaskin styres av hva merkingen skal bestå av. Merkingen kan bestå av blant annet tekst og strekkode/QR koder, samt dato, batch og antall. Utskriftens høyde, antall tekstlinjer, fargevalg og produktets overflate samt skrivehastighet og systemintegrering er parametere som avgjør valg av riktig merkeløsning/merkemasing.

ACT Logimark følger den globale utviklingen av blant annet industrielle merkemaskiner. Med egen IT- avdeling og programvaren LogiFlow  er ACT Logimark en totalleverandør til noen av de største og minste produksjonsbedriftene i Skandinavia.

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl