
Packnews vekslet noen ord med Jesper Hammarstrand, administrerende direktør i InknArt, på slutten av Empack-messen. Han var generelt fornøyd med messen, og faktisk var standen fullstendig tømt.
Problem 1: Feilbestilt tog
Problem 2: Svært knappe marginer for det ombestilte toget
Problem 3: Hva gjør vi med standen?
En forklaring er helt klart nødvendig. InknArt holder til i Gøteborg. De ansatte tok toget til Stockholm og hadde bestilt en returreise like før klokken 20.00 etter messen. Noen av bilene deres sto parkert i Alingsås.
– Jeg hadde bestilt turen, men oppdaget nylig at toget vi skulle hjem med ikke stoppet i Alingsås, en feil fra min side, sa Jesper Hammarstrand. Det var viktig å raskt finne et alternativ.
Alternativet viste seg å være et tog som gikk fra Stockholm Central klokken 16:50, det vil si femti minutter etter at messen stengte. For å si det mildt, var det ikke nok tid til å pakke sammen standen pluss å komme seg fra Kista, man kan faktisk si at det var en umulig oppgave. Kanskje det er fordi InknArt ser på ethvert problem som en utfordring som kan løses.
– Vi bestilte billetter på det toget, og så begynte vi å jobbe med det praktiske, det vil si hva vi skulle gjøre med standen. Vi hadde ikke mange produkteksempler med oss, men vi hadde to bord med en snurrende bordplate pluss hele den store bakveggen, sier Jesper Hammarstrand.
– I stedet for å snakke om emballasje, begynte vi å snakke om stands med noen få utstillere, og vi endte opp med å selge hele standinteriøret vårt til et par selskaper. Problemet var løst.
Om de rakk 16:50-toget? Vi aner ikke, men det er ganske sannsynlig. Med en kreativ tilnærming kan det meste løses.