360 Service skal bidra til å skape den perfekte emballasjen

PUBLISERT: 27 mai 2021
OPPDATERT: 26 januar

|Mika Joukio, CEO i Metsä Board.

Uro blant forbrukerne og strengere regelverk har økt presset på mer bærekraftig og sikker emballasje. Metsä Boards svarer med 360 Service.

360 Service er et samarbeid for å levere fordeler i alle ledd i emballasjens verdikjede. Det gjelder alt fra enkel gjenvinning til varemerkets påvirkning, produksjon, effektiv leveransekjede, redusert miljøpåvirkning og andre ting som kompletterer tilbudet av premiumkartong.

Vellykkede løsning for sirkulær økonomi krever innovasjon og kunnskapsbaserte partnerskap.

Mika Joukio, CEO i Metsä Board.

– Markedet beveger seg raskt. Bedrifter i partnerskap om kan samarbeide raskt om å utvikle og teste nye løsninger blir vinnere, sier Mika Joukio, CEO i Metsä Board.
– Vi i Metsä Boards kjenner våre materialer, lettvekt premiumkartong, ut og inn. Det er kjernen i vår løsning, men vi kan strekke vår support utover selve kartongmaterialet.

Metsä Board 360 Service består av fem deler:
  • Sustainability Service skal sikre gjenvinnbarhet og maksimal bærekraft i kartongemballasje
  • Packaging Design Service skal garantere bedre forbrukeropplevelser med mindre miljøpåvirkning
  • Technical Service benytter Metsä Boards omfattende tekniske ekspertise for å bidra til forbedret konverteringseffektivitet og bedre egenskaper på emballasjen
  • R&D Service tilbyr kunnskap om testing og sjansen for å oppdage nye muligheter gjennom felles FoU-prosjekter.
  • Supply Chain and Digital Service: Responsiv, bærekraftige og pålitelige leveranser av kartong globalt.

– Bærekraftstjenester er for eksempel svært etterspurt nå. Våre kunder ser etter metoder for å redusere emballasjens miljøpåvirkning. Med vårt tilbud kan vi hjelpe dem å nå sine mål og redusere utslippene gjennom sin verdikjede, oppsummerer Joukio.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar